رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: خوزستان مهم‌ترین قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و مقام اول در کشور در انحصار این استان است.

کیخسرو چنگلوائی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خوزستان مهم‌ترین قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و مقام اول در کشور در انحصار این استان است.

او میزان مجموع تولیدات کشاورزی در سال ۱۳۹۲ را ۱۲.۲ میلیون تن عنوان کرد و افزود: این در حالی است که میزان تولیدات محصولات درحال حاضر حدود ۱۶.۲ میلیون تن است و این آمار رشد ۳۷ درصدی تولیدات محصولات کشاورزی نشان می‌دهد.

چنگلوائی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۷-۹۸، وقوع بارش‌های فراوان و سیلاب مخرب خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی استان تحمیل کرد اظهار داشت:، اما با افزایش یک میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی از جمله؛ گندم، ذرت، برنج و کلزا مواجه شدیم.

این مقام مسئول ارزش تقریبی این میزان تولید محصولات کشاورزی را حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: این امر سبب کمک به اقتصاد استان خوزستان، اقتصاد ملی و افزایش درآمد خانوار‌های روستایی و کشاورزان شده است.

استان خوزستان بدلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی نقش مهمی در تولید انواع محصولات کشاورزی و همچنین گردش چرخه تولید، پایداری اقتصاد، اشتغال و جلوگیری از خروج ارز و واردات کالا ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.