سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مردم گروه خونی مثبت دارند که ۳۴ درصد از آنها O مثبت، ۲۷ درصد A مثبت و حدود ۲۳ درصد B مثبت و ۷ درصد نیز AB هستند.

سالانه بیش از سه میلیون واحد خون و فرآورده به مراکز بیمارستانی کشور توزیع می شودبشیر حاجی بیگی،سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت : همه ساله در کشور نزدیک به ۲ میلیون نفر به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند  و از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون اهدا می شود.

او افزود: با گسترش مراکز خون، آنکولوژی و مراکز پیوند ، مراکز جراحی قلب میزان مصرف خون در کشور بسیار بالا رفته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: انتظار سازمان انتقال خون کشور از مردم این است که مراجعات  برای اهدای خون به صورت مستمر و همیشگی باشد، چرا که نیاز به خون و فرآورده ها مختص به زمان خاصی نیست و به صورت روزانه و همیشگی در کل کشور است.

حاجی بیگی افزود:  سالانه  ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد خون و فرآورده در کل کشور  به مراکز بیمارستانی کشور توزیع می شود.

او گفت:در فصل سرما با برودت هوا و بارش برف و باران میزان  اهدایی خون کم می شود و باید بدانیم که این نیاز همیشگی است و توصیه ما به اهداکنندگانی که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند، پیوستن به اهدا کنندگان خون است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت:در کشور ایران ۹۰ درصد مردم گروه خونی مثبت دارند و تنها ده درصد گروه خونی منفی دارند که از این ۹۰ درصد ۳۴ درصد o+ مثبت، نزدیک به ۲۷ درصد A+مثبت، ۲۲ تا۲۳ درصد B+مثبت و ۷ درصد نیز AB+هستند.

او افزود: ۳ درصد خون کشور در استان البرز اهدا می شود.

انتهای پیام.خ/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.