معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تلاش می‌شود علاوه بر به کار گیری نیرو‌های رسمی و شرکتی بخشی از کمبود‌های نیروی پرستاری در این دانشگاه برطرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، جعفر زارعی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در گناوه بیان کرد: با توجه به کمبود‌هایی که در زمینه تعداد نیروی پرستاری داریم، بر پرستاران فشار مضاعفی وارد می‌شود و امیدواریم بتوانیم از طریق اختصاص سهمیه استخدامی و به کارگیری نیروی شرکتی، کمبود‌های این حوزه را برطرف کنیم.

او ادامه داد: اکنون در بوشهر با کمبود ۲۰۰ تا ۳۰۰ پرستار رو به رو هستیم و با توجه بخش‌ها و تخت‌های جدیدی که باید طبق سند ۱۴۰۴ وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها اضافه کنیم باید نیروی بیشتری جذب شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: دو آزمون استخدامی برای جذب ۱۰ هزار نیروی پیراپزشکی و پرستاری در کشور برگزار شده که استان بوشهر هم سهمی از آن دارد، اما تلاش می‌کنیم افزون بر این سهم، نیروی شرکتی هم جذب کنیم.

زارعی زاده همچنین ابراز امیدواری کرد با تغییر روند پزشک سالاری در وزارت بهداشت و تاکید بر کارِ گروهی، به نقش موثر پرستار در نظام سلامت بیشتر توجه شود.

علی دریانورد رئیس بیمارستان امیرالمومنین گناوه نیز گفت: در این بیمارستان ۱۵۰ پرستار مشغول به فعالیتند که در بخش‌های ویژه (آی سی یو، سی سی یو، دیالیز، آی سی یو نوزادان)، مردان، زنان، اطفال و اورژانس، به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.