سرپرست دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا پنج سال آینده به ۲۵۰۰ نیروی پرستار دیگر نیازمندیم.

بوشهر تا پنج سال آینده به ۲۵۰۰ پرستار نیاز داردعبدالرسول عباسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به مناسبت روز پرستار بیان کرد: رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با پذیرش سالانه ۹۰ نفر توانایی تامین نیروی مورد نیاز بیمارستان‌های استان را ندارد.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۶۶۳ پرستار در ۱۷ بیمارستان استان بوشهر، بیان کرد: طبق استاندارد‌ها باید به ازای هر تخت بیمارستانی ۱.۸ نیروی پرستار حضور داشته باشد در حالی که در استان بوشهر این رقم ۰.۹ و در کشور ۰.۸ است.

سرپرست دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه جامعه پرستاری بیشترین افراد حوزه سلامت کشور را شامل می‌شود، به دغدغه‌های اصلی پرستاران اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال است که کارانه پرستاران پرداخت نشده و با توجه به فشار کاری بالا و کمبود نیرو، هنوز اعتباری برای پرداخت مطالبات این قشر اختصاص نیافته است.

عباسی اختلاف زیاد حقوق پرستاران و پزشکان را از دیگر دغدغه‌های جامع پرستاری استان بوشهر عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم کاری بالای پرستاران این فاصله باید کاهش یابد.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های در دست اجرا برای افزایش بهره‌وری پرستاران، طرح مراقبت از بیمار در منزل را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در همین زمینه به یک شرکت در شهرستان دشتی مجوز فعالیت داده شده است.

سرپرست دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ثبت الکترونیکی اطلاعات بیماران و خود مراقبتی بیماران سرطانی و دیابتی را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که اکنون در دست اجراست و بهره‌وری زمان برای ارائه خدمات بهتر به بیماران را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ک

کارانه پرستاران بوشهری پرداخت نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.