کتاب مقدمه‌ای بر مهندسی ژنتیک دردانشگاه گیلان ترجمه و به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید رهسپار، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: کتاب مقدمه‌ای بر مهندسی ژنتیک از سوی دکتر رضا شیرزادیان خرم آباد عضو هیأت علمی گروه بیوتکنولوژی، دکتر احمد روحی بخش عضو هیأت علمی گروه گیاه پزشکی و دکتر صدیقه نصر رمزی ترجمه و به همت انتشارات دانشگاه گیلان به چاپ رسید.

او با بیان اینکه، پیشرفت در علم ژنتیک به سرعت در حال افزایش است، افزود: در حال حاضر بسیاری از کاربرد‌های جدید فناوری دست‌ورزی ژن توسعه یافته، به‌طوری‌که طیف گسترده‌ای از رشته‌ها و کاربرد‌ها را پوشش می‌دهدو تمرکز بر کاربرد‌ها و اصول اساسی این فناوری از اهمیت خاصی برخوردار است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: از نظر آموزشی، این موضوع برای دانشجویان مهم است که در مواجهه با اطلاعات تخصصی‌تر، درک صحیحی از اصول اساسی آن داشته باشند و این نسخه از کتاب مقدمه‌ای بر مهندسی ژنتیک این هدف را دنبال می‌کند و برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قابل استفاده است.

سعید رهسپار با بیان اینکه، دراین کتاب برای تعادل بین روش‌شناسی و کاربرد‌های دست‌ورزی ژن، به سه بخش تقسیم شده است، افزود: بخش اول، مقدمه‌ای بر زیست‌شناسی مولکولی پایه، بخش دوم، روش‌های دست‌ورزی ژن‌ها و بخش سوم، به کاربرد‌های مهندسی ژنتیک اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه، یکی از فصول کتاب به بیوانفورماتیک به عنوان یک رشته متمایز اختصاص داده شده است، گفت: برای کمک به دانشجویان درس مهندسی ژنتیک، خلاصه هر فصل که شامل اهداف و نتایج یادگیری است، همراه با فهرستی از کلمات کلیدی و نقشه‌های مفهومی نیز ارائه شده است.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان در پایان تصریح کرد: این کتاب دانشجویان را قادر می‌سازد تا مطالعات خود را متناسب با روش‌های یادگیری خود انتخاب و در نهایت به درک کاملی از موضوع برسند.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.