عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم توانمندترین‌ها را انتخاب کنند که از نظام طلبکار نباشند بلکه خود را بدهکار آن بدانند.

مظفربه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم «نکوداشت خادمان جهاد و شهادت» گفت: من و خانواده‌ام همواره خود را بدهکار این نظام می‌دانیم و افتخارمان این است که خداوند به ما لیاقت داده که سهمی در این انقلاب داشته باشیم.

او با اشاره به اهمیت انتخابات، ادامه داد: یک مسئله‌ای در رسانه‌ها درباره اهمیت برائت مطرح شده است و می‌خواهند با بیان این مسئله بررسی شورای نگهبان را زیر سول ببرند.

مظفر افزود: در این شکی نیست که اصل برائت یک اصل اسلامی است که اصل را بر خوبی افراد می‌گذارد اما این اصل مربوط به حقوق شهروندی است و مربوط به مسئولیت‌ها نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ یک از مسئولیت‌ها در اسلام جزء حقوق ذاتی نیست بلکه جزء حقوق اعتباری و موقتی است و از همین رو نیز باید به شایستگان واگذار شود.

او ادامه داد: از همین رو نیز هیچ کس نمی‌تواند طلب پست و مسئولیت کند زیرا جزء حقوق او نیست و در مسائل مسئولان اصل بر احراز است یعنی باید به توانمندی، ولایتمداری و تخصص او یقین کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: متاسفانه الان مشکلی که ما درباره افراد شاهد آن هستیم، این است که هر مسئولی با استفاده از این نظام به مقام می‌رسد تا به این نظام خدمت کند اما تا مشکلی برای او ایجاد می‌شود از موضع مخالف این نظام صحبت می‌کند و در نقش اپوزوسیون ظاهر می‌شود.

مظفر تاکید کرد: من زمانی که وزیر هم بودم به یکی از وزرا گفتم تو باید خود پاسخگو باشی نه مخالف این نطام؛ اگر هم می‌خواهی مخالفت کنی باید از عرصه مسئولیت خارج شوی زیرا نمی‌توانی هم مسئول باشی و هم مخالف، در هیچ جای دنیا هم این موضوع سبقه ندارد.

او ادامه داد: بله من هم می‌گویم شورای نگهبان نباید سلیقگی سخت‌گیری کند اما در مبنا باید سختگیری کند تا افرادی در مسئولیت بیایند که در بحران‌ها محکم بایستند و بگویند ما آرزویمان این است که در راه این نظام شهید شویم نه اینکه جا خالی کنند.

مظفر گفت: در اسلام مشارکت، هم حق و هم تکلیفی است که باید به خوبی انجام شود نه اینکه صرف وعده به یک نفر به او رای دهیم بلکه باید یقین به توانایی او داشته باشیم تا اگر خداوند از ما پرسید چرا به فلان فرد رای دادی برایش دلیل داشته باشیم.

او همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: ما فرازهای بسیار مهمی را در این بیانیه داریم، از جمله مدیریت جهادی، انقلابی و مسئله جوانگرایی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جوانگرایی موضوع بسیار مهمی است اما به این معنا نیست که جوان ناپخته را در راس مسئولیت‌ها قرار دهیم و این از اشکالات جامعه ماست که مرکز تربیت مدیر نداریم.

فعال اصولگرا تاکید کرد: جوانگرایی به این معنا نیست که جوان خام بی‌تجربه را در مهمترین مرکز تصمیم‌سازی کشور قرار دهیم این مسئولیت زیرا نیازمند تجربه دانایی و آگاهی است. اصل جوانگرایی لازم است اما کافی نیست، بلکه باید جوان را در کنار یک پیر باتجربه قرار دهیم که در کنار او یا بگیرد و بعد درس پس دهد.

او افزود: علاوه بر این ما در معرض تهاجم و تهدید و تحریم هستیم و نمی‌توانیم منزوی شویم و کاری به جهان نداشته باشیم؛ از همین رو نیز مجلس افراد انقلابی می‌خواهد که شب و روز نشناسند و خودشان را فدای این انقلاب کنند.

مطفر گفت: وفاداری به انقلاب اصل دیگری است که در قرآن هم آمده است؛ کسانی که از ارزش‌ها بریدند جهنم به سراغشان می‌آید و در دنیا هم خار می‌شوند. کسانی را ببینید که از این انقلاب بریدند، چه بر سرشان آمد و اول به خودشان و در نهایت هم به مردمشان ستم کردند.

او در پایان گفت: انشاءاللّه مردم بهترین‌ها و توانمندترین‌ها را انتخاب کنند که از این نظام طلب نداشته باشند بلکه خود را بدهکار آن بدانند. من که قابل نیستم؛ انشاءاللّه مردم خودشان وفاداران به این نطام را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار