در چهارمین نشست کارگروه فرهنگی به میزبانی کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی و تبیین وضعیت موجود فرهنگی کشور به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین نشست کارگروه فرهنگی کمیسیون علمی ، فرهنگی و اجتماعی مجمع با موضوع تبیین وضعیت موجود فرهنگی در روز یکشنبه سوم آذر به ریاست حسین مظفر( رئیس کمیسون علمی، فرهنگی و اجتماعی) و با حضور اعضای کارگروه در دبیرخانه مجمع برگزار شد.

در این نشست ابتدا مظفر با اشاره به مأموریت‌های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی، به گستردگی بخش فرهنگ و لزوم اولویت‌بندی مؤلفه‌های اصلی فرهنگی پرداختند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن گذری بر سازوکار سیاست‌گذاری صحیح فرهنگی بر اساس دو شاخصه مهم بودن و فراگیر بودن، به برخی از موضوعات مهم، ازجمله مسائل اعتقادی و رفتاری،حجاب و عفاف و مسائل خانواده اشاره نمودند.

در این نشست، رئیس کارگروه فرهنگی کمیسیون، ضمن تأکید بر استفاده از نخبگان عرصه فرهنگ در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات و انجام فرا تحلیل جهت احصای سریع رئوس سیاست‌ها تاکید نمودند.

همچنین در ادامه، گزارش پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی بر اساس شیوه روند پژوهی و آینده‌نگاری و با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب ارائه شد. در پایان نشست مصوب شد تا انتهای سال جاری شش گزارش راهبردی موضوعی با همکاری مشترک کمیسیون علمی ، فرهنگی و اجتماعی و پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی با در نظر گرفتن مؤلفه‌های اصلی فرهنگی تدوین گردد.

شایان ذکر است که کارگروه فرهنگی کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی جهت تحلیل و بررسی وضعیت بخش فرهنگ و شاخص گذاری فرهنگی در ارتباط با اسناد فرادستی چشم‌انداز و سیاست‌های کلان تشکیل گردیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار