نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری، جزییات مراسم بزرگداشت نهم دی را اعلام کرد.

شعار به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست خبری مطبوعاتی یوم‌الله نهم دی ماه که امروز شنبه برگزار شد، در خصوص ارائه برنامه‌های مهم این روز گفت: نهم دی روز تجلی قدرت دست الهی و نمایش اتحاد و انسجام ملت عاشورایی حول محور ولایت است.

لطفی افزود: این روز روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گذاری شده است و مردم همیشه نشان داده اند که مردمی بصیر و فهیم است؛ حماسه ماندگاری که بسیاری از واژه‌ها داخلش نهفته است و از فرهنگ عاشورایی و غدیر سرچشمه گرفته است و روز خروش مردم متدین انقلاب و غلبه جنود الهی بر جنود شیطانی است؛ از همین منظر وظیفه همگانی است که این روز را به عنوان چراغ آینده، بزرگ بدارند؛ به همین دلیل بزرگداشت این روز، چون روزی است برای درس آموزی و عبرت گرفتن، که ان شاءالله همانند سال‌های گذشته تیر دشمن به سنگ اصابت خواهد کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: امسال افتخار داریم دهمین سالگرد حماسه براندازی فتنه‌ای را داشته باشیم که کشور را هدف قرار داده بود. در همین راستا امسال مردم عزیز ما حماسه دیگری خلق کردند.

او عنوان کرد: ما در سال ۸۸ آنچه مبنای آوردن مردم به کف خیابان شد ادعایی واهی مبنی بر تقلب در انتخابات بود؛ اگر در سال ۸۸ دشمن از یک عمل غیر واقعی استفاده کرد، در سال ۹۸ مردم با یک واقعیت مواجه بودند که این مردم ظرف ۴۸ ساعت با یک پیام از رهبر انقلاب، صف خود را از اغتشاش گران جدا کردند.

لطفی همچنین گفت: بزرگداشت نهم دی صرفا بزرگداشت سال ۸۸ نخواهد بود و به عنوان روشنگری و بصیرت افزایی برای آینده به خصوص مقطع حساس انتخابات مجلس است. ستاد‌های بزرگداشت از یک ماه قبل ایجاد شد و دوستان ما مذاکراتی را با سازمان‌های مردمی برای با شکوه کردن این مراسم داشتند.

لطفی شعار یوم الله نهم دی ماه امسال را "یوم الله نهم دی مظهر بصیرت ولایت مداری و عبور از فتنه ها" اعلام کرد.

او ادامه داد: تا نظام، نظام دینی است دشمنی دشمن هم پایان نخواهد یافت پس باید از گذشته خود درس بگیریم. وقتی بزرگداشت نهم دی مطرح می‌شود، با دو نگاه مواجه می‌شویم، عده معتقدند از منظر تبیین باید به این موضوع نگاه کرد و از فعالیت‌های میدانی و شعاری بپرهیزیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مطرح کرد: وقتی اولین بار اعلام کردیم که بزرگداشت نهم دی در مصلی برگزار می‌شود دوستان زیادی معترض بودند و در حد همایش و گرد همایی کفایت می‌کردند، اما بعد از بررسی‌ها و رفع مشکلات توانستیم سال گذشته اولین بزرگداشت میدانی این مراسم را برگزار کنیم و به این نتیجه رسیدیم که تلفیقی از فعالیت میدانی و تبیین را داشته باشیم و آنچه توانستیم از فرمایشات رهبری الهام گرفتیم این است که ایام الله نهم تا نوزدهم دی ماه هر سال دهه بصیرت نامگذاری شود و با مراسم ملی این ایام را شروع کنیم و به مدت ده روز به فعالیت خود ادامه دهیم و حسن ختام آن را فرمایشات رهبری در دیدار با مردم در روز نوزدهم دی ماه قرار دهیم؛ با این نگاه تبیین و کار میدانی کار خود را تعریف کردیم و قرار است در کل کشور همزمان مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی در قالب تجمعات پرشور و راهپیمایی‌های حماسی برگزار شود.

او در خصوص جزییات این مراسم گفت: این مراسم در تهران ساعت ۱۴ نهم دی در میدان امام حسین (ع) با سخنرانی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام حاجی صادقی برگزار می‌شود. همچنین ستاد‌های استانی ما از شخصیت‌های مطرح کشوری و لشکری برای حضور در این مراسم حضور خواهند داشت و به همین ترتیب، آیت الله مصباح در قم، آیت الله خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در بوشهر، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در کرمان، سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در کرمانشاه، آقای ضرغامی رییس اسبق سازمان صدا و سیما در تبریز، آقای مصلحی وزیر سابق اطلاعات در زاهدان، دکتر مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردبیل، دکتر دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان در رشت، آقای حاجی بابایی نماینده مجلس در سنندج سخنرانی خواهند داشت.

لطفی در پایان عنوان کرد: در بحث تبیین در رده‌های گوناگون مجموعه‌ای از هم افزایی هاست که ان شاءالله بیش از ۱۰ هزار نشست عقیدتی سیاسی برای بیان دستاورد‌های این حماسه در کشور برگزار خواهد شد، همچنین تولید و انتشار محتوای فضای مجازی با حضور بیش از ۴۵۰۰ وبلاگ، مسابقات وبلاگ نویسی با موضوع بصیرت و ولایت، زنگ بصیرت در مدارس، همایشی در استان گلستان با حضور علما و بزرگان برگزار خواهد شد؛ همچنین بزرگانی از شخصیت‌های مطرح کشوری به شهرستان‌ها و شهر‌های مختلف سفر خواهند کرد تا با مردم در بزرگداشت این روز همراه باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار