اعضای شورای شهر تهران با ۱۰ رأی موافق اصلاحیه مصوبه مدیریت تعارض منافع را به تصویب رساندند.

تصویب اصلاحیه مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی طرح اصلاحیه مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران در دستور کار یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: مصوبه مدیریت تعارض منافع از جمله مصوبات پیش رو بود که این طرح در ابتدا در شورای شهر تهران و سپس در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: در مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۴ آمده است که دستورالعمل اجرایی به مصوبه وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود که بر اساس گفتگو‌های انجام شده مقرر شد هر آنچه در مصوبه وزارت راه و شهرسازی آمده است، بر اساس سند بالادستی مورد قبول و مصوبه شورای شهر در این باب اصلاح شود.

آروین تأکید کرد: در روند اصلاح مصوبه تلاش شد مغایرتی وجود نداشته باشد.

پس از اظهار نظر رئیس کمیته شفافیت، افشین حبیب‌زاده دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این دستور گفت: همان گونه که می‌دانید این بند رد شده و بر اساس دستورالعمل و محتوا نیز در تاریخ ۱۵ آذر ماه سال ۹۶ این دستورالعمل صادر شد و به اندازه‌ای افراطی بود که همه متخصصان را در بر می‌گرفت.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: زمانی که ما وارد بررسی این مصوبه می‌شویم حقوق مردم تأثیر پیدا می‌کند و ما باید نسبت به این عمل حساس باشیم، زیرا در شرایط اقتصادی حاکم نباید وضعیت سخت‌تر شود، به همین دلیل من با این بند و دستور مخالف هستم.

بعد از اظهار نظر حبیب‌زاده، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در موافقت با این دستور گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی سه جلسه در این حوزه برگزار کرد و شورا نیز به این مصوبه رأی داد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: برخی از شعب دیوان عدالت اداری این بند را پذیرفته‌اند و برخی دیگر به دلیل اعتراضات مهندسان دستور موقت صادر کردند.

سالاری با اشاره به رایزنی‌های انجام شده گفت: با رایزنی‌های انجام شده آن‌ها اعلام کردند که اگر دستور و مصوبه مبتنی بر رأی باشد موافقت می‌کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر در مناطق ۲۲ گانه پایتخت متخصصان بدون رأی قضایی کارکنان منطقه را از حضور در پروژه‌ها منع کرده و در برخی دیگر از مناطق فعالیت آن‌ها مانعی ندارد.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان اصلاحیه مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران در صحن شورا به رأی گذاشته شد که اعضا با ۱۰ رأی موافق آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار