مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۰ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

از توقیف یک دستگاه کامیون دام قاچاق در تفت تا کشف ۱۶ میلیارد کالای قاچاق در یزدبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سرهنگ محمد رضا حناساب رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر سوء استفاده قاچاقچیان از محور‌های ارتباطی استان برای قاچاق کالا، ماموران ایستگاه شهید مدنی طرح مبارزه با قاچاق کالا را در محور کرمان_یزد به اجرا گذاشتند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی طی عملیات ایست و بازرسی در این محور یک دستگاه اتوبوس را که از جنوب شرق کشور عازم تهران بود متوقف کردند.

سرهنگ حناساب ادامه داد: ماموران در بازرسی انجام شده ۱۲ هزار و ۱۳۶ قلم انواع کالای قاچاق که شامل: انواع پوشاک، لوازم خیاطی فاقد مدارک گمرکی را کشف که کارشناسان ارزش آن را ۱۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مقام قضایی، از عموم مردم خواست هرگونه فعالیت قاچاقچیان کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در اردکان

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد از توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به اررش ۲۰ میلیارد ریال از سوی ماموران پلیس شهرستان اردکان خبر داد.

سرهنگ محمود میر حسینی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان اردکان هنگام کنترل محور اردکان_نائین یک دستگاه تریلی را که با محموله بیل مکانیکی تز جنوب کشور به سمت اصفهان در حال حرکت بود برای بررسی اسناد و مدارک متوقف کردند.

میرحسینی افزود: ماموران پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند، بیل مکانیکی مورد نظر فاقد اسناد و مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق بارگیری شده است.

او ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص و معرفی وی به مقامات قانونی، ادامه داد: ارزش این بیل مکانیکی از سوی کارشناسان، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در یزد

سرهنگ منوچهر نصیری فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: ماموران پلیس شهرستان یزد با انجام کار اطلاعاتی گسترده از ورود یک محموله موادافیونی از سوی قاچاقچیان به شهر یزد مطلع شدند.

او افزود: ماموران با رصد اطلاعاتی دقیق محل اختفای قاچاقچیان را که یک منزل در حاشیه شهر بود شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی در عملیاتی غافلگیرانه ۲ قاچاقچی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان یزد با بیان اینکه در بازرسی از این منزل ۱۰۰ کیلو گرم تریاک کشف شد، بیان کرد: قاچاقچیان دستگیر شده که این محموله را از شرق کشور وارد استان یزد کرده بودند تحویل مقامات قضائی شدند.

کشف ۸۷ راس دام قاچاق در تفت

سرهنگ محمد رضا حناساب رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی تفت از کشف ۸۷ راس دام قاچاق از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

او به منظو تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، گفت: کاراگاهان پلیس اگاهی شهرستان تفت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری درمحور دهشیر- یزد با ایجاد ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون باری مشکوک و دستور توقف دادند.

سرهنگ حناساب افزود :ماموران دربازرسی از این کامیون ۸۷ رأس دام قاچاق و فاقد هرگونه مجوزقانونی را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد:به همین منظور یک نفر دستگیر و به همراه خودروی توقیفی واحشام مکشوفه تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی دام‌های قاچاق را ۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال برآورد کرده اند از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق کالا را با مرکزفوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.