تا پایان سال:

ایجاد شغل برای ۶۹ بانوی سرپرست خانوار در خراسان جنوبی

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال خراسان جنوبی گفت: برای ۶۹ نفر با نوی سرپرست خانوار تا پایان سال باید شغل ایجاد شود.

ابراهیمی مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌ی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگانش برخی فعایت‌های مرتبط با ایجاد اشتغال پایدار را پیگیری می‌کند وتا پایان امسال نیز باید برای ۶۹ زن سرپرست خانوار شغل ایجاد شود که حدود ۲۶ نفر از آن‌ها شناسایی شده اند.

او به وجود یک مشکل درشناسایی افراد مشمول این طرح اشاره کرد و افزود: یک بند از این طرح مربوط به این است که زن سرپرست خانواری که همسر او متواری، فوت شده، زندانی و معتاد که بیمه کارفرمایی برای اوصادر نمی‌شود نباید تحت پوشش هیچ نهادی باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه شناسایی افراد با چنین ویژگی‌هایی بسیار مشکل است و نمی‌توان به آمار و اطلاعات آن‌ها دسترسی داشت ادامه داد: امید است تا پایان سال این مشکل مرتفع و بتوانیم به آمار دست پیدا کنیم.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۶ با همکاری وزارت کار با هدف ایجاد ۲۰ هزار شغل پایدار در حوزه‌ی اشتغال خانگی به عنوان "طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی" انجام شد، بیان کرد: در ۹ استان کشور این طرح به صورت پایلوت انجام شد تا چنانچه نتیجه مثبتی داشت به کل کشور تعمیم داده شود.

او با بیان اینکه این طرح یک الگوی جدید اقتباس شده از کشور‌های توسعه یافته است که به عنوان یک نهاد تسهیل گر عمل می‌کند اظهار کرد: این طرح در مراحل پایانی کارقرار دارد.

ابراهیمی گفت: به متقاضیان راغب به ایجاد شغل که در سایت جهاد دانشگاهی ثبت نام کرده پس از دسته بندی شدن و آموزش‌های عمومی توسط اساتید دانشگاه و جهاد دانشگاهی و آموزش‌های تخصصی توسط پیشران‌ها و یا تولید کننده گانی که قرار است متقاضیان با آن‌ها همکاری داشته باشند داده می‌شود.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال خراسان جنوبی در خصوص اتصال به بازار این افراد افزود: افرادی که از نظر پیشران‌ها مهارت‌های لازم را آموزش دیده اند با توجه به معیار‌های پیشران اقدام به تولید محصول کرده و از طرفی با این کار خرید تضمینی محصولات که بین دو طرف شکل گرفته انجام خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار