رییس سازمان برنامه ریزی استان کرمان از همراهی نکردن برخی بانک‌ها برای پرداخت و حمایت از تولید کنندگان به جهت رفع موانع تولید ابراز گلایه کرد و خواستار رفع این موارد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزیر نیرو عصر امروز در استانداری کرمان تشکیل شد.

فدایی استاندار کرمان در این جلسه بیان داشت: بررسی مشکلات استان در زمینه انرژی با حضور وزیر نیرو و جانشین فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور از مهمترین اهداف برگزاری این جلسه بوده است.

استاندار کرمان گفت: رفع موانع برخی پروژه‌ها در سطح ملی یکی دیگر از این اهداف است.

رودری رییس سازمان برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت:استان کرمان ۳و نیم درصد اقتصاد کشور را شامل می شود و رتبه دهم اقتصادی و نهم جمعیتی را دارد.

او افزود: وضعیت آب استان کرمان به دلیل نبود تعادل‌ها با مشکلاتی روبرو است.

رودری گفت:نزدیک به ۷۰ درصد از صنایع استان، صنایع کوچک هستند و در زمینه معادن هم با مشکلاتی از جمله نبود تعادل منطقه‌ای روبرو هستیم.

رییس سازمان برنامه ریزی استان کرمان تصریح کرد: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تدوین و از ابتدای سال ۲۱ جلسه برگزار و ۲۲۶پروژه پیشنهادی ستاد تا کنون مصوب شده است.

او بیان داشت: ۲۶معین اقتصادی در استان کرمان پشتیبان و حامی‌پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

رودری با اشاره به اینکه ۶۴ درصد واحد‌های تولیدی استان کرمان با مشکل نقدینگی و تامین اعتبار مواجه هستند گفت:بیشترین پروژه های ما در زمینه خدمات  و بیشترین سرمایه گذاری های استانی در زمینه صنعتی است.

رییس سازمان برنامه ریزی استان کرمان افزود: اکنون برای ۲۶۷ پروژه اقتصاد مقاومتی استان نیاز به ۴۳ هزار میلیارد تومان بودجه داریم.

او تصریح کرد:طی سه سال ۹۰هزار میلیارد تومان در قالب ۴۳ پروژه و ۴۱ هزار فرصت شغلی برای استان کرمان برنامه ریزی شده است.

رودری همچنین از همراهی نکردن برخی بانک‌ها برای پرداخت و حمایت از تولید کنندگان به جهت رفع موانع تولید ابراز گلایه کرد و خواستار رفع این موارد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار