رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: با قانونمند شدن واردات تلفن همراه تعداد گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در بازار به کمتر از پنج درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین اکبری رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: پیشتر واردات گوشی تلفن همراه محدود بود و این موضوع به گسترش گوشی‌های قاچاق در بازار دامن می‌زد.

او تصریح کرد: با سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت، هم اینک ۲۰۰ شرکت به صورت قانونی گوشی تلفن همراه را به تعداد زیاد وارد کشور می‌کنند و عمده گوشی‌های تلفن همراه موجود در ایران از برند‌های اصلی "سامسونگ، هوآوی، آنر، آی فون، نوکیا و شیائومی" هستند.

رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: نیاز کشور به گوشی تلفن همراه در ماه یک میلیون عدد است هرچند قیمت گوشی تلفن همراه متناسب با نرخ ارز افزایش یا کاهش می‌یابد، اما روند بازار تلفن همراه در شرایط ثابتی قرار گرفته و قیمت آن رو به کاهش است.

اکبری افزود: ماه پیش ۱۵ درصد جهش ارزی در کشور رخ داد که منجر به افزایش قیمت گوشی تلفن همراه شد، اما دولت در تلاش است با اختصاص ارز نیمایی به واردات این کالا قیمت آن را کنترل کند که به زودی شاهد تثبیت قیمت در بازار خواهیم بود.
 

انتهای پیام//ح. ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.