معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری زنجان گفت: خبر انتزاع شهرستان ابهر از استان زنجان کذب است.

طرح موضوع تقسیمات کشوری این بار در زنجان/ اتصال میانه و جدایی ابهر واقعیت دارد؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، خبر جدا شدن شهرستان ابهر از استان زنجان و اتصال میانه به استان از روز گذشته در فضای‌مجازی دست به دست می‌شود که به نظر می‌رسد چیزی جز یک تصور خیالی نباشد. اما با این وجود نگرانی‌هایی را در اذهان عمومی این استان ایجاد کرده است؛ زیرا در سال‌های گذشته هیچ برنامه‌ای جهت انجام این امر ارائه نشده است و به نظر می‌رسد منتشر شدن چنین خبری به یکباره در فضای مجازی آن هم در فاصله محدود مانده تا انتخابات، جهت هدفی خاص دنبال شده باشد.

از سویی دیگر شهرستان ابهر که به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان زنجان مطرح است نقش بسزایی در حوزه صنعت استان دارد و قریب به ۲۵۰ واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک در این شهرستان فعال است به طوری که ۳۱ درصد سهم اشتغال این شهرستان نیز در حوزه صنعت است.

از سویی دیگر، همجواری این شهرستان با جاده بین‌المللی تهران و داشتن بهترین موقعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جایگاه مناسبی به این شهرستان بخشیده است و از طرف دیگر قرارگیری در کنار جاده ترانزیت، راه آهن، آزادراه و وجود واحد‌های صنعتی قوی نساجی و قطعات خودرو موقعیت مناسبی را برای شهرستان ابهر در سطح استان ایجاد کرده است، اما مشخص نیست هدف شخص منتشر کننده خبر جدا شدن ابهر از زنجان چیست؟ آیا هدف تشویش اذهان عمومی و به هم ریختن آرامش مردم در فاصله کوتاه تا انتخابات است؟ زیرا اگر غیر از این بود این خبر کذب در زمان دیگری منتشر می‌شد!

خدابخش مرادی‌نافچی با بیان اینکه از همان دقایق ابتدایی منتشر شدن این خبر در فضای مجازی، کذب بودن آن توسط رسانه‌های استان اعلام شد، اظهار داشت: این خبر چیزی جز تشویش اذهان عمومی، برهم زدن آرامش مردم و تحت تاثیر قرار دادن جامعه نیست.

معاون سیاسی، امنیتی، امور اجتماعی استاندار زنجان تاکید کرد: بعد از اعلام این خبر در فضای مجازی، سوابق در کشور و در استان بررسی شد. اما هیچ پیشنهادی مبنی بر جدا شدن شهرستان ابهر از استان زنجان داده نشده است و این ذهنیتی است که توسط برخی افراد ایجاد شده تا آرامش مردم را در فاصله کوتاه مانده به انتخابات برهم بریزند.

او تصریح کرد: تغییر در تقسیمات کشوری، جدا شدن و اتصال شهرستان از استان‌ها نیازمند طی کردن مراحل اداری و سیاسی در سطح کشور است و نیازمند مصوب شدن در دولت و طی کردن فرایند‌های مربوطه است پس امکان جدا شدن به یکباره شهرستان ابهر از استان زنجان محال است و این خبر به هیچ وجه تایید نمی‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.