ستاد تبلیغات جنگ نیرو‌های مسلح عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد صبح امروز (یکشنبه) هشتمین مرحله عملیات «اراده نصر» آغاز شد.

آغاز هشتمین مرحله عملیات «اراده نصر» در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری عراق (واع) از آغاز هشتمین مرحله عملیات «اراده نصر» با هدف پاکسازی برخی مناطق این کشور از لوث حضور تروریست‌های داعشی خبر داد.

ستاد تبلیغات جنگ نیرو‌های مسلح عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز (یکشنبه) هشتمین مرحله عملیات اراده نصر آغاز شد.

در این بیانیه آمده است: با دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک، مرحله هشتم عملیات اراده نصر از پنج محور آغاز شد که نخستین محور در منطقه فرماندهی عملیات نینواست، محور دوم نیز منطقه فرماندهی عملیات الجزیره است، محور سوم در منطقه عملیات صلاح الدین صورت می‌گیرد، محور چهارم منطقه تحت پوشش فرماندهی عملیات دیاله است و بالاخره محور پنجم هم شامل منطقه پایگاه‌های مستقر در کرکوک خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در این مرحله، در محور اول، تیپ‌های ۷۳ و ۹۲ پیاده نظام در لشکر پانزدهم و تیپ‌های پیاده نظام ۴۳، ۶۰ و ۲۱ در لشکر بیستم، مشارکت دارند. در محور دوم نیز نیرو‌های لشکر هفتم از جمله تیپ پیاده نظام هشتم و نیرو‌های کوماندوی الجزیره و تیپ سی ام شرکت کرده‌اند. در محور سوم نیز، تیپ ۹۱ پیاده نظام و نیرو‌های فرماندهی پلیس صلاح الدین حضور دارند. در محور چهارم، نیرو‌های تیپ پنجم و نیرو‌هایی از فرماندهی پلیس دیاله شرکت دارند. در محور پنجم نیز، نیرو‌های لشکر نهم زرهی و تیپ‌های ۱۸ و ۱۵ پلیس فدرال و تیپ ۴۵ پیاده نظام لشکر یازدهم وتیپ ۵۲ پیاده نظام لشکر چهاردهم و تیپ‌های واکنش سریع مشارکت دارند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این مرحله از عملیات، با پشتیبانی جنگنده‌ها و بالگرد‌های نیروی هوایی ارتش و جنگنده‌های ائتلاف بین المللی، نیرو‌های بسیج عشایری و شماری از سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی اجرا می‌شود.

بنابر اطلاعات دقیق نهاد‌های اطلاعاتی، این عملیات با هدف جستجو و پاکسازی مناطق و روستا‌ها، ردیابی و دستگیری افراد تحت تعقیب، خشکاندن ریشه تروریسم و حفظ ثبات و امنیت در مناطق یادشده، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار