استاندار کرمانشاه گفت: توصیف کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی راهبرد اصلی توسعه این استان است.

ثبت روز ملی کرمانشاهبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بازوند استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به تسریع در فرآیند ثبت روز ملی کرمانشاه (سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد) در تقویم ملی کشور گفت: انتظار داریم با توجه به تأکید اعضای این شورا، مصوبه به شورای فرهنگ عمومی کشور جهت تصویب نهایی ارسال و پیگیری شود.

نماینده ارشد دولت با اشاره به توصیف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است، اظهار داشت: این جمله بسیار پرمعنا و توصیف دقیق، راهبردی اساسی و مهم برای پیشرفت و توسعه استان است.

بازوند افزود: باید همه مردم و مسئولین برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان غنی و ثروتمند در تمامی حوزه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، گردشگری، خدماتی و کشاورزی در رویداد ۲۰۲۰ ایفای نقش نمایند.

او با بیان اینکه کرمانشاه در رویداد گردشگری باید به جهانیان معرفی شود، گفت: به دلیل برخی غفلت‌های صورت گرفته کرمانشاه در سطح کشور نیز به شیوه‌ای مطلوب معرفی نشده است و از این فرصت عظیم برای نمایش چهره زیبای کرمانشاه استفاده کنیم.

بازوند ضمن تأکید بر لزوم برنامه ریزی در کمیته فرهنگی ۲۰۲۰ برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و معرفی به گردشگران، خاطرنشان ساخت: اقدامات لازم برای شناسایی روستا‌های هدف گردشگری، ثبت ملی، ایجاد زیرساخت‌ها و احداث اقامتگاه‌های بوم گردی انجام شده و به هیئت دولت نیز پیشنهادی برای اخذ مصوبه‌ای مبنی برای همکاری همه وزارتخانه‌ها در این رویداد ارائه خواهیم داد.

نماینده عالی دولت در استان موقعیت جغرافیایی استان را به لحاظ مرکزیت غرب یادآور شد و گفت: حوزه خدمات می‌تواند محور توسعه استان باشد و در این فرصت امکان شناساندن ظرفیت‌های سرمایه گذاری و گردشگری فراهم داد که نیاز به عزم جدی دارد.

استاندار کرمانشاه در پایان به وجود ٣٧٠ کیلومتر مرز مشترک با عراق به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم اشاره کرد و گفت: امسال با بازگشایی مرز خسروی در کرمانشاه میزبان زائرین اربعین حسینی (ع) بودیم و این ظرفیت ویژه در کرمانشاه به عنوان دروازه عتبات عالیات همواره مطالبه مردم مومن و انقلابی استان بود که به لطف و عنایت الهی محقق شد و به یقین برای سال آینده برنامه ریزی گسترده تری خواهیم داشت و افتخار داریم به عنوان خادم بخشی از چهره زیبای کرمانشاه را در میزبانی قدوم مبارک زائرین معرفی کرده ایم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.