رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم را نیازمند پیگیری مجدانه و منسجم‌تر مجموعه‌های فرهنگی استان دانست.

روز ملی کرمانشاه هنوز در تقویم ثبت نشده استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مهدی عبدالمالکی  با اشاره به عدم ثبت روز ملی کرمانشاه-پنجم مرداد، همزمان با سالروز عملیات مرصاد- در تقویم، گفت: ثبت این روز‌ها که جزو سرمایه‌های ناملموس ما محسوب می‌شوند در حیطه وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما ما هم به عنوان بخشی از بدنه فرهنگی استان پیگیری‌های بسیاری در این زمینه داشته و داریم.

عبدالمالکی بیان  کرد: پیشنهاد ثبت این روز باید از سوی استان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده و با تصویب در این شورا، روز ملی کرمانشاه در تقویم ثبت خواهد شد سالروز این عملیات بزرگ که نقطه پایانی جنگ تحمیلی هشت ساله است، به عنوان روز ملی کرمانشاه پیشنهاد شده که امیدواریم با پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه فرهنگی استان شاهد ثبت این روز در تقویم کشور باشیم.

وی  نمایشگاه بزرگ عکس با موضوع "کرمانشاه" همزمان با سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه از پنجم مرداد تا ۱۳ مرداد  با  ۴۴ اثر از ۲۵ عکاس با موضوع "کرمانشاه" از جمله برنامه ها برای گرامیداشت عملیات مرصاد است.

عبدالمالکی "عصر شعر" را برنامه مناسبتی دیگری برای گرامیداشت روز ملی کرمانشاه عنوان کرد وافزود: این برنامه هفته آینده و در حاشیه نمایشگاه عکس برگزار می‌شود و در برگزاری آن انجمن‌های ادبی "آفتاب"، "روزنه"، "فرهنگ" و "نواندیشان" مشارکت دارند برپایی یادواره شهدای مرصاد به عنوان دیگر برنامه مناسبتی این روز‌ها است.

انتهای پیام/ز

 

برپایی یادواره شهدای مرصاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.