استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رفع موانع تولید باید اولویت مسئولان استانی باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: تسریع در رفع موانع تولید از دغدغه اصلی دولت است و اکنون بیشترین تلاش دولت در بخش اقتصادی رفع موانع تولید است و رفع این موانع باید اولویت مسئولان استانی باشد.

او اظهار داشت: آماده کردن زیرساخت‌ها و به حداقل رساندن موانع در تولید در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری در استان از اولویت خاصی برخوردار است و کم‌کاری، کارشکنی و سستی از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی قابل پذیرش نیست.

عباسی، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی و دامپروی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در صورت وجود مطالعات کارشناسی شده به منظور حمایت دولت در پویایی تولید، زمینه همکاری لازم برای بین بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و تولید ثروت در این حوزه وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، رفع مشکلات اشتغال و تولید در عرصه‌های مختلف استان با بودجه دولتی را غیرممکن دانست و گفت: مشارکت بخش خصوصی و ترغیب دادن سرمایه گذاران در این زمینه یک امر ضروری است.

او، با تاکید بر بررسی دقیق اعمال قانون کمیسیون ماده ۹۹ قانون مبنی بر دریافت عوارض ساخت و ساز در خارج از محدوده شهری و روستایی، همچون مرغداری‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشاورزی و خدماتی مصوب سال ۱۳۹۱ کشور، تصریح کرد: مسوولان و متولیان دریافت عوارض، باید استعلام لازم از مقامات مرتبط کشور را انجام دهند، تا در دریافت عوارض از بهره‌برداران شبهه‌ای نباشد.

عباسی، از افزایش ۳۰۰ درصدی آب بهاء برای بهره‌برداران باغی استان نسبت به سال زراعی گذشته ابراز تاسف کرد و از مسوولان نظارتی و اجرایی استان درخواست کرد، با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و سرمازدگی محصولات باغی و زراعی استان در سال زراعی گذشته، در دریافت آب بهاء از تولیدکنندگان تامل و حداقل مبلغ دریافتی را اعمال کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لغو سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان یادآور شد: به دلیل اینکه زمان سفر وزیر به استان محدود بود و نمایندگان مجلس در استان نیز خواستار حضور وزیر در شهرستان‌ها بودند، این سفر به زمان دیگری که فرصت وزیر صنعت، معدن و تجارت بیشتر باشد، موکول شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار