پژوهشگران می‌گویند اولین ابتلا به آنفلوآنزا اهمیت خاصی دارد و در مقاومت بدن در برابر سایر انواع آنفولانزا تاثیر دارد.

اولین ابتلا به آنفولانزای کودکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، والدینی که امسال فرزندشان مبتلا به آنفلوآنزا شده است، خوب می‌دانند مراقبت از یک کودک مبتلا به آنفلوآنزای شدید چقدر سخت است. امسال هم که به واسطه شیوع بالای آنفلوآنزا، تعداد کودکانی که برای اولین بار مبتلا به این بیماری شدند، زیاد و از این نظر سال دشواری برای والدین بود. آیا تحمل این بیماری سخت در این فصل، می‌تواند فایده‌ای برای کودکان ما داشته باشد؟ جواب متخصصان به این سوال مثبت است.

بر اساس مطالعات پژوهشگران، اولین ابتلا به آنفلوآنزا در دوره کودکی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند بر احتمال بستری شدن افراد در بزرگ سالی در نتیجه ابتلا به این بیماری تاثیر بگذارد، زیرا که بدن ما بعد از اولین ابتلا به آنفلوآنزا، در برابر آنفلوآنزا‌های هم‌خانواده با آن مقاومت خاصی می‌یابد. مقاومتی که باعث می‌شود حتی در بزرگ سالی نیز در برابر انواعی از آنفلوآنزا‌ها بیشتر مقاومت کنیم و در صورت ابتلا، بیماری ما چندان شدید نشود. این پژوهشگران می‌گوینداگر اولین آنفلوآنزایی که فرد در کودکی به آن مبتلا شده است از نوع H۱N۱ یا نوع دیگری باشد، در بزرگ سالی در برابر این گروه از آنفلوآنزا‌ها مقاومت بیشتری خواهد داشت و احتمال بستری شدن او در بیمارستان به دلیل بیماری کمتر از دیگران خواهد بود.

این در حالی است که مقاومت بدن این فرد در برابر دیگر انواع آنفلوآنزا افزایشی نمی‌یابد. نکته جالب توجه دیگری که این پژوهشگران متوجه شدند این است که افزایش مقاومت به این بیماری به واسطه ابتلا در دوره کودکی، تنها دراولین ابتلای آن روی می‌دهد و بعد از آن، ابتلا به دیگر انواع بیماری، مقاومت به آن زیرگروه از بیماری را به دنبال نخواهد داشت.
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.