معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: میزان باسوادی در گروه ۱۰ تا ۴۹ ساله این استان از ۹۷.۳درصد گذشته است.

رشد سوادآموزی در خراسان رضوی  ۱/۵ تا ۱/۷ دهم درصد از میانگین کشوریمصطفی اسدی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: ۱۵۹ هزار بیسواد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان وجود دارد که در سال های گذشته تعدادی باسواد شدند و اکنون از میانگین کشوری ۱/۵ تا ۱/۷ دهم درصد بالاترهستیم.

او ادامه داد: در گروه  ۱۰ تا ۴۹ ساله از مرز ۹۷ درصد باسوادی گذر کردیم و امید داریم تا پایان سال جاری این آمار به ۹۷.۵ درصد برسد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال با کلاس گزاری هایی که انجام شده ۳۰ هزار نفر جذب خواهیم داشت و تا الان حدود ۱۷ تا  ۱۸هزار نفر ثبت نام کرده اند که با توجه به ادامه ثبت نام تا پایان دی ماه این تعداد به ۳۰ هزار نفر خواهند رسید.

اسدی با بیان اینکه دلیل عدم اظهار بیسوادی، شناسایی بیسوادان بر عهده ما است، افزود: تقاضا داریم از همه افرادی که بی سوادهستندبه ادارات آموزشی مراجعه  و جهت ثبت نام خود اقدام کنند.

او تصریح کرد:  بیسوادان  می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی مراکز یادگیری و یاددهی که در آنها ۴۰ نوع آموزش های نظری و مهارتی داده می شود به جز یادگیری و آموزش مهارت، از تسهیلات خوداشغالی بهره مند شوند.

 

انتهای پیام//ز.ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.