رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این نگرانی وجود دارد که این دفاتر با پیچ و خم‌های اداری نتوانند اقدامات جدی و سریعی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مشهد حدود ۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری وجود دارد که خطرآفرین است و موضوع بازآفرینی برای جلوگیری از بروز این خطرات امری جدی است که باید ظرفیت مردم را در این خصوص به کار گرفت.

او در ادامه با اشاره به پیش رو بودن سال روز تشکیل نهضت سوادآموزی تصریح کرد: سوادآموزی از تکالیف دولت است و مدیریت شهری در مشهد هم در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده و پیش قدم بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به وجود ۲۹ هزار نفر بی سواد در مشهد گفت: طی تفاهم‌نامه شهرداری مشهد با آموزش و پرورش استان مقرر شد تا سال ۱۴۰۰ بی‌سوادی در مشهد ریشه کن شود و شهرداری نیز در این خصوص ۶۰ میلیارد ریال اختصاص داده است.

حیدری در ادامه با اشاره به پیش رو بودن میلاد حضرت عیسی مسیح افزود: در شهر مشهد مسیحیان نیز در کنار سایر ادیان زندگی می‌کنند و رواداری در این شهر به گونه‌ای بوده که ادیان مختلف توانسته‌اند در این شهر زندگی کنند و مکان مذهبی داشته باشند.

او ادامه داد: این الگوی مسالمت‌ آمیز در شهر امام رضا (ع) الگویی است که باید بر آن اهتمام ورزید، اما متاسفانه قدرت‌های بزرگ که خود را از پیروان عیسی مسیح (ع) می‌دانند مسالمت را زیر پا گذاشته و با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران به رفتار‌های غیرانسانی نظیر تحریم دارو متوسل می‌شوند که شایسته است روشنفکران پیرو حضرت مسیح این سوال را از قدرت‌های بزرگ بکنند که چگونه می‌توانند این کار‌های خشونت‌آمیز انجام دهند و این اقدامات چه نسبتی با روش و منش حضرت مسیح دارد؟

در کلانشهر مشهد ۶۶ محله، هدف طرح‌های بازآفرینی هستند و مقیاس برنامه ریزی در طرح بازآفرینی محله است.

انتهای پیام //م. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار