فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در ۹ ماهه‌ی نخست امسال، ۱۱ فقره پرونده چرای غیر مجاز در استان یزد تشکیل شده است.

یازده پرونده تخلف چرای دام غیرمجاز در مراتع استان یزد تشکیل شدسرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در ۹ ماهه‌ی نخست امسال، ۱۱ فقره پرونده چرای غیرمجاز برای هزار و ۹۳۰ واحد دام در استان یزد تشکیل شده است.

او افزود: در این مدت سه پرونده در تفت، سه پرونده در ابرکوه، دو پرونده در بهاباد، یک پرونده در خاتم، یک پرونده در مهریز و یک پرونده در شهرستان یزد در زمینه چرای غیرمجاز دام برای صاحبان دام‌هایی که کنترل و نظارتی بر دام‌های خود ندارند، تشکیل شده است.

سرهنگ مختومی ادامه داد: صدور پروانه چرا و یا اجرای طرح مرتعداری در مراتع، صرفاً برای آن عده از مرتعداران مجاز است که تعداد واحد دام مجاز آن‌ها پس از اتمام مهلت چرا در مرتع، در مراتع اقامت نداشته و یا تعلیف نکنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اضافه کرد: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد، در آذرماه امسال بیش از ۱۲ هکتار از اراضی ملی را در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متجاوزین، قلع و قمع و رفع تصرف کردند.

سرهنگ مختومی در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار