رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: طی سه سال متوالی در قالب طرح جنگلانه بیش از ۲۳۰ هکتار از مراتع این شهرستان بذر پاشی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، کمال کریمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در حاشیه اجرای طرح جنگلانه در حاشیه روستای خودیان بافق، گفت: در این طرح بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع حاشیه روستای خودیان بافق با گونه‌های اشترک، آنغوزه، بادام کوهی و شنبلیله بذرپاشی شد.

او هدف از اجرای این طرح را استفاده از گونه‌های بومی منطقه و جلوگیری از حضور گیاهان مهاجم بیان کرد و افزود: از گیاهانی که منفعت بیشتری دارند بهره برداری اصولی صورت می‌گیرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با بیان اینکه بافق یک میلیون هکتار مساحت دارد، تصریح کرد:حدود ۵۵۰ هزار هکتار از مساحت بافق به مراتع شهرستان اختصاص دارد.

کریمی ادامه داد: در سال گذشته از مراتع شهرستان بافق حدود ۴ تن انغوزه از ۲۰۰ هکتار برداشت و صادر شد.

او با اشاره به اجرای طرح جنگلانه طی سه سال متوالی در‌ این شهرستان، گفت: در سال ۹۶ حدود ۶۰ هکتار، در سال دوم ۷۰ هکتار و امسال نیز ۱۰۰ هکتار از مراتع شهرستان بذرپاشی شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت:طی بررسی‌های صورت گرفته حدود ۶۰ درصد از بذر‌های کشت شده رشد و نمو داشته اند.

طرح جنگلانه با مشارکت جوامع محلی، انجمن ملی دانشگاه یزد و انجمن طبیعت گردی گلبو در ۱۰۰ هکتار از مراتع حاشیه روستای خودیان بافق انجام شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.