مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تیم کوهنوردی کارکنان سازمان‌ها و ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی به قله ۴۰۵۰ متری تفتان صعود کردند.

صعود گروه کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به قله ۴۰۵۰ متری تفتانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ؛ ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تیم کوهنوردی کارکنان سازمان‌ها و ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی به میزبانی این اداره کل پنجم و ششم دی به مناسبت «هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری» به قله ۴۰۵۰ متری تفتان صعود کردند.

ایوب کرد  اظهار داشت: این صعود در راستای اشاعه فرهنگ ورزش و سلامتی در دستور کار وزارت متبوع قرار گرفت به طوریکه شرکت‌کنندگان در آن با رعایت اصول ایمنی بدون هیچگونه حادثه‌ای موفق به فتح این قله شدند.

او  تصریح کرد: برگزاری رویداد‌های ورزشی این چنینی بستر مناسبی را برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان به عنوان یک مقصد گردشگردی خاص، فراهم می‌کند.

قله تفتان در مرکز استان سیستان و بلوچستان افزون‌بر چهار هزار متر ارتفاع دارد و شهرستان خاش به فاصله ۱۸۵ کیلومتری زاهدان در دامنه آن قرار گرفته است.

قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چشمه‌های آب معدنی گرم و سرد، رودخانه‌ها، باغ‌ها و دره‌های سرسبز و روستا‌های خوش آب و هوا در استان گرم و خشک سیستان و بلوچستان دامنه‌های این کوه را به بهشتی زیبا و نشاط آور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار