مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ هزار و ۸۰۰ آسیب‌دیده سوانح طبیعی استان امسال با تلاش نیرو‌های امدادی این جمعیت در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

نزدیک‌به ۳۰ هزار آسیب‌دیده سوانح در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۵۶۵ مورد حادثه در این مدت در سیستان و بلوچستان رخ داد که بیشترین آن‌ها با ۲۵۲ مورد به حوادث جاده ای، ۶۵ مورد سیل و آبگرفتگی و ۲۸ مورد دریایی و ساحلی اختصاص دارد.

او  ادامه داد: ۷۰ هزار و ۳۸۲ حادثه دیده و ۷۰ هزار و ۱۲۶ آسیب دیده حوادث و سوانح در این مدت توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امداد رسانی شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: هفت هزار و ۹۲۸ نیروی جمعیت هلال احمر استان امسال در قالب هزار و ۸۳۰ تیم به امداد رسانی به هموطنان نیازمند پرداختند.

او  از اجرای طرح زمستانه هلال احمر در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: روزانه ۱۶۹ نیروی امدادگر در ۲۸ پایگاه ثابت و سیار در راه‌های ارتباطی این استان در قالب طرح ملی «زمستانه» برای ارائه خدمات امدادی در حوادث احتمالی مستقر شده‌اند.

راشکی ادامه داد: در این طرح ۱۴ دستگاه خودرو امداد و نجات و ۲۶ دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های هلال احمر سیستان و بلوچستان مستقر هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: برای اجرای طرح ملی «زمستانه» پیش‌بینی‌های لازم به منظور فراهم کردن تجهیزات راه‌سازی، اسکان اضطراری در سطح راه‌های ارتباطی و استفاده از تیم‌های واکنش سریع انجام شده است.

او  بیان کرد: کاهش زمان حضور در صحنه، افزایش سرعت امدادرسانی در حوادث مختلف ترافیکی و غیرترافیکی، کاهش آسیب‌های جانی ناشی از حوادث رانندگی در مسیر‌های برون شهری از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار