رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: یک سامانه بارشی جدید از بعدازظهر روز سه‌شنبه وارد استان می‌شود که در برخی مناطق منجر به سیلابی شدن معابر می‌شود.

اخطاریه هواشناسی و هشدار نسبت به فعالیت سامانه بارشی قوی در سیستان و بلوچستانعلی ملاشاهی  رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  با اشاره به صدور اخطاریه شمار ۱۸ این اداره کل  گفت: یک سامانه بارشی جدید از بعدازظهر روز سه‌شنبه وارد استان می‌شود که در برخی مناطق منجر به سیلابی شدن معابر و و مسیل‌ها می‌شود.

علی ملاشاهی افزود: : این سامانه نواحی شمالی، مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان را دربر خواهد گرفت.

او  ادامه داد: بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما، مه آلودگی و بارش برف در دامنه ارتفاعات تفتان و بزمان از جمله مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی در استان است.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت این سامانه روز پنجشنبه به پایان می‌رسد، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در طول فعالیت این سامانه رخ می‌دهد بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

ملاشاهی افزود: علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود از روز پنجشنبه وزش باد شدید در نوار شرقی، غرب، جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین سواحل و روی دریای عمان آغاز شود که این امر کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما را در این مناطق در پی دارد.

این مسئول با بیان اینکه وزش این باد تا شنبه هفته آینده ادامه دارد، اظهار داشت: احتمال گرد و خاک، کاهش دید و مواج شدن دریای عمان در طول این مدت وجود دارد.

او خاطر نشان کرد: رعایت نکات بهداشتی در زمان غبارآلود شدن هوا و محافظت از محصولات گلخانه‌ای توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار