رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و کاهش دید تا عمق ۱۵ متری بدلیل مه غلیظ پدیده غالب در بیشتر جاده‌های برون شهری استان بویژه گردنه‌ها، مناطق مرتفع و کوهستانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یا بیان اینکه بارش‌ها در استان از شب گذشته شروع شده است، گفت: این بارندگی‌ها در محور‌های مریوان - سقز حد فاصل گردنه توت سرخان، سنندج - کامیاران گردنه مروارید و سرچی، سروآباد - اورامان محدوده گردنه ژالانه به صورت برف و در محور‌های سنندج - دهگلان - قروه، سنندج - مریوان و سقز - بانه بارش خفیف گزارش شده است.

او افزود: محور‌های منتهی به شهرستان کامیاران نیز شاهد مه گرفتگی و کاهش دید است که بیشترین میزان آن در در گردنه مروارید گزارش شده که دید افقی رانندگان را به کمتر از ۱۵ متر رسانده ضمن اینکه در محور‌های کامیاران به روانسر و کامیاران به سنقر نیز این پدیده باعث کاهش دید شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه بخاطر بارش‌ها تمام این محور‌ها لغزنده است، اضافه کرد: راهداران اکنون در محور‌ها مستقر و مشغول برف روبی، نمک پاشی و امداد رسانی به مسافران هستند.

او گفت:سامانه ۱۴۱ برای تماس تلفنی، پیام کوتاه، نرم افزار تلفن‌های هوشمند و سایت اینترنتی در هر لحظه اطلاعات مربوط به راه‌های استان و کشور را در اختیار مسافران و رانندگانی که قصد انجام سفر دارند، قرار می‌دهد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: راهداری ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.