رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت:هم اکنون تمام مسیر‌های شهری و روستایی استان باز و تردد به صورت روان جریان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج  ، دانش زندی گفت: هم اکنون در جاده‌های مریوان - سنندج، مریوان - تیژتیژ، سروآباد – اورامانات، سروآباد - کامیاران بارش برف گزارش شده است.

او با بیان اینکه به دلیل بارش شدید برف تردد در محور سروآباد _هورامان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است، افزود: گردنه جاده‌های سنندج - دهگلان (صلوات آباد)، سنندج - دیواندره (ماموخ و خرکه) و سقز بانه (خان) نیز شاهد مه گرفتگی است که این پدیده دید رانندگان را تا عمق ۵۰ متر کاهش داده است.

زندی با اشاره اینکه هم اکنون تمام مسیر‌های شهری و روستایی استان باز و تردد به صورت روان جریان دارد، افزود: برخی راهداران اکنون در جاده‌های روستایی مستقر شده و برف سطح جاده‌ها را برف روبی می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان بیان کرد: راهداران استان در شبانه روز گذشته ۲۲۹ دستگاه خودروی گرفتار در برف را بیشتر در مسیر دیواندره - سقز و دیواندره - بیجار رهاسازی کردند علاوه بر آن حدود یک هزار و ۶۶۰ کیلومتر باند، برف روبی در جاده‌های بین شهری و روستایی انجام دادند.

طبق اعلام هواشناسی،در بعضی ساعات بارش برف، باران و مه آلود بودن هوا را در سطح استان به ویژه مناطق سقز، زرینه، دیواندره، مریوان تا ظهر امروز چهاشنبه پیش بینی می شودو تا اواخر پنجشنبه به طور موقت از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و هوا نسبتا آرام است.

موج فعال بارشی دیگری از اواخر فردا (پنجشنبه) به آسمان استان نفوذ کرده تا صبح شنبه فعال و موجب ابری و مه آلود شدن هوا و بارش برف و باران (عمدتا برف) می‌شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.