رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: برپایی نمایشگاه دائمی تولیدات و محصولات کرمان در افغانستان باهدف توسعه مبادلات تجاری به ویژه صادرات استان به این کشور دایر می‌شود.

گشایش نمایشگاه دائمی تولیدات و محصولات کرمان در افغانستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در نشست کمیسیون بازرگانی و در جمع فعالان اقتصادی علاقمند به تجارت با افغانستان در اتاق بازرگانی کرمان گفت: اکنون صادرات کرمان به افغانستان ۱۹ میلیون دلار است که می‌توانیم با کمک فعالان اقتصادی این میزان را به ۲۰۰ میلیون دلار برسانیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل صادرات کالا و محصول به افغانستان مربوط به مسائل گمرکی مرز میلک و مرز دوغارون است افزود: این مسائل هزینه‌های بسیاری را به صادرکنندگان تحمیل می‌کند.

طبیب‌زاده گفت: برای رونق صادرات باید مسائل مختلف مربوط به حمل و نقل تسهیل شود و همچنین برنامه‌ریزی برای استفاده از کامیون‌های وارد شده به کشور از افغانستان، قزاقستان و روسیه به منظور حمل کالا‌های داخل استان به بازار‌های مقصد صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان داشت: برای استمرار این نمایشگاه در افغانستان باید کالا‌های با کیفیت، با قیمت مناسب و قابل رقابت عرضه شود تا با حل سایر مسائل مربوطه شاهد رونق صادرات باشیم.

فعالان اقتصادی استان کرمان در برپایی نمایشگاه دائمی محصولات کرمان در افغانستان مشارکت دارند.

ایجاد زمینه افزایش صادرات و توسعه مبادلات تجاری ایران در افغانستان با برپایی نمایشگاه تولیدات میسر میشود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.