با انعقاد تفاهم نامه بین بسیج سازندگی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای، خدمات بهتر و تخصصی تری به مناطق محروم خراسان جنوبی عرضه می‌شود.

خدمت تخصصی به مناطق محروم با مهارت آموزی جهادگرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به منویات رهبری در گام دوم انقلاب، برای گسترش فعالیت‌های جهادی گفت: هدف ازاین تفاهم گسترش فعالیت‌های جهادی مهارت آموزی و ایجاد گروه‌های تخصصی، تقویت فرهنگ جهادی و خدمت رسانی است.

او با بیان اینکه یکی از این برنامه‌ها آموزش‌های تخصصی جهادگران است، افزود: با فراگیری این آموزشها، جهادگران در کنار کاری که انجام می‌دهند می‌توانند بخشی از مشکلات فنی مردم مناطق محروم را نیز برطرف کنند.

هنری راه اندازی تیم تخصصی اندیشه ورز در دانشگاه‌ها را از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان و ابراز امیدواری کرد با تقویت ارتباط دانشجو با روستا، مشکلات احصاء شده مردم این مناطق، با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه برطرف شود.

نخعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی  ۳ هزار دانشجو در ۶ مرکز مشغول به فعالیت اند، اظهار کرد: ۴۲ کارگاه در رشته‌های مختلف استان وجود دارد که در یک سال گذشته ۲ میلیارد تومان تجهیزات وارد این کارگاه‌ها شده است.

او با اشاره به تحصیل دانشجویانی از کشور‌های لبنان و عراق در این دانشگاه افزود: در زمینه آموزش‌های فراگیر ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و اخیرا با کشور افغانستان نیز رایزنی‌هایی انجام شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.