بیشترین میزان اعتبار برای اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی در استان توسط خیرین اعطا می‌شود.

هنری مسؤل بسیج سازندگی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: خیرین منبع اصلی تامین اعتبارات برای اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی هستند.

او افزود: بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  اعتبار برای مجموع فعالیت‌های جهادی  هزینه شده است.

هنری با بیان اینکه ۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان از طریق مجمع خیرین اعطا شده است اظهار کرد:  از مجموع اعتبارات ۵۰۰ میلیون تومان کمک دستگاه‌های اجرایی و ۵۰۰ میلیون تومان کمک قرار گاه‌های محرومیت زدایی سپاه بوده است.

مسؤل بسیج سازندگی استان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر روحیه خدمت رسانی تصریح کرد: تعداد گروه‌های جهادی شناسنامه دار استان از ابتدای امسال تا کنون از ۲۵۳ گروه به ۳۲۵ گروه افزایش پیدا کردند.

او عنوان کرد: ۹۲۳ گروه جهاد ومحور داریم که در پایگاه‌های بسیج محلات همواره خدماتی را به خانوار‌های محله ارائه می‌دهند.

هنری ادامه داد: امسال ۳۲۸ گروه جهادی در حوزه‌های عمرانی اشتغال فرهنگی و موضوعات مربوط به آموزش‌های بخش کشاورزی به نقاط مختلف استان فرستاده شدند که از این گروه‌ها ۲۰ گروه جهادی از دانشگاه تهران مهمان استان بودند.

مسؤل بسیج سازندگی اظهار کرد: این گروه در غالب ۴ هزار ۷۵۰ نفر بودند که در مجموع ۲۰۰ نفر از این‌ها را گروه‌های جهادی بومی تشکیل می‌دهند.

او عنوان کرد: از مجموع گروه‌های جهادی ۱۴ گروه در اردو‌های یک روزه شرکت کردند و سایر گروه‌ها در اردو‌های ۳ تا ۱۰ روزه فعالیت داشتند و خدماتی را درغالب بیش از ۳۰۴ پروژه عمرانی ارائه کردند.

هنری با بیان اینکه بسیج سازندگی از سال ۱۳۷۹ آغاز به کار کرده گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار ۷۰۰ گروه جهادی در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام / ط ا

فعالیت بیش از ۱۵ هزار گروه جهادی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.