مدیر کل استاندارد استان گفت: اگر کشوری پیشرفت کرده علت آن نهادینه کردن استاندارد بوده است و تاکنون ۳۳هزار و ۵۱۲ عنوان استاندارد ملی برای محصول (کالا و خدمات) تدوین شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، مروی مقدم مدیر کل استاندارد استان در نسشت با دستگاه های اجرایی و واحد های تولیدی استان و تجار گفت : سازمان استاندارد در سطح بین المللی  عملکرد مطلوبی داشته است.

او با اشاره به اینکه امسال سازمان ملی استاندارد جایگاه  و رتبه  ۲۱  را داراست افزود: این سازمان تا کنون ۴۵ استاندارد را تدوین و ۵۰ استاندارد ملی ایران را در دست اقدام دارد.

مروی مقدم با بیان اینکه در بحث آسیا سازمان ملی استاندارد بعد از چین و ژاپن مشترکا با کره جنوبی رتبه سوم را در اسیا دارد اظهارکرد: اگر کشوری پیشرفت کرده علت آن نهادینه کردن استاندارد بوده است.

مدیر کل استاندارد استان با اشاره به اینکه نظام استاندارد سازی در کشور باید حاکم بشود  اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته سازمان از جمله کاربرد ۳۶۴ پروانه علامت استاندارد معتبر تعداد ۲۷ ازمایشگاه با ما همکاری دارد.

او با اشاره اینکه تعداد ۸۷۴ گواهینامه ی ایمنی صادر شده است  ادامه داد: ۲هزار و ۳۴کنترل نازل های عرصه سوخت در سال ۹۸ صورت گرفته است و ۴۲ مورد نمونه برداری و ازمون فلزات گرانبها صورت گرفته است.

مروی مقدم گفت: دولت مردان تلاش خودشان را ادامه می دهند و زمینه زیر ساخت ها ی خوبی را بوجود می اورند.

قرلبازش مدیر کل نظارت استاندارد کشور با اشاره به اینکه حدود 31هزار نفر در کشور با ما همکاری دارند افزود: تاکنون حدود ۳۳هزار و ۵۱۲ عنوان استاندارد ملی برای محصول (کالا و خدمات) را به جز مواد دارویی و تعیین معیارای مصرف انرژی تاکنون تدوین کرده است.

او افزود : بیشترین عنوان استاندارد ها در حوزه صنعت مکانیک با ۴هزار و ۱۶۷ استاندارد  صورت گرفته است .

قزلباش با بیان اینکه نظارت بر اجرای استاندارد در ۲هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی با بیش از ۶۹ هزار محصول که منجر به صدور ۲۸هزار و ۵۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد شده است اظهارکرد: هزاران نفر در بیش از ۳هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه همکار کار می کنند. 

 مدیر کل نظارت استاندارد کشورگفت: تاکنون  ۳۹۲ هزار بازرسی در کشور صورت گرفته است و در راستای طرح طاها  سالی دو بار از مراکز عرضه و فروش نمونه برداری می کنیم .

او گفت: در سال گذشته  ۱۶۰هزار نمونه برداری در طرح طاها صورت گرفته است.

انتهای پیام / ط آ

صدور  ۸۷۴ گواهینامه ی ایمنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.