معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه قطار شهری تبریز گفت: به منظور تسریع در اجرای این پروژه تخصیص اوراق مشارک ویژه مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور روز چهارشنبه در بازدید از فاز سه خط یک متروی تبریز خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی دولت برای تخصیص اوراق مشارکت امسال ۵ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال گذشته که رقمی افزون بر ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود کاهش داشته است، اما امیدواریم این موضوع در مجلس به میزان سال گذشته افزایش یابد.
او ادامه داد: به رغم اینکه در طی سال‌های گذشته در کلانشهر تبریز در بحث حمل و نقل ریلی از دیگر کلانشهر‌ها عقب بود در طی دو سال گذشته با قدرت بیشتری فعالیت‌ها در جریان بوده و امروز شاهد دو نوبته بودن فعالیت‌ها هستیم.

او گفت: برخی از شهر‌ها مثل مشهد اگر از کلان شهری همچون تبریز جلو افتادند به خاطر اوراق قابل توجهی بود که در سال‌های دور دریافت کردند و امثال امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز مبلغ قابل توجهی اوراق در اختیار شهر تبریز قرار گیرد تا موتور محرکی برای پروژه باشد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از حمل و نقل ریلی به عنوان گرانترین حمل و نقل‌ها نام برد و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی زیرساخت‌های خاص خود را طلب می‌کند از این رو به عنوان یکی از حمل و نقل‌های گران‌قیمت شناخته شده است و این موضوع حمایت‌های ویژه شهرداری و وزارت کشور را طلب می‌کند.
او ادامه داد: با سهمیه بندی بنزین یکی از موضوعاتی که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت استفاده از حمل و نقل عمومی بوده است و بدون شک زیرساخت‌های این موضوع باید تسهیل و تسریع شود و به حق کلانشهر‌ها نیز دغدغه افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را جدی گرفته و مصمم به ارائه خدمات بیشتر در این راستا هستند.
جمالی نژاد بر استفاده از فضا‌های ایستگاهی برای تولید ثروت توسط شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی شهرداری‌ها می‌توانند با ادارات دولتی همچون راه و شهرسازی کار‌های جدیدی را برای تولید ثروت و مقدمه‌ای برای تسریع پروژه مترو آغاز کنند.

او اظهارکرد: استفاده از فضا‌های ایستگاهی برای تولید ثروت در کنار اوراق مشارکت می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت حمل و نقل ریلی در شهر‌ها داشته باشد.
او خاطر نشان کرد: استفاده از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تمامی پروژه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و تنها در پروژه‌های کلان خلاصه نشود چرا که با سپردن پروژه‌ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی حضور مردم را در تمام پروژه‌ها شاهد خواهیم بود و امیدواریم شهرداری‌ها این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

مطالعه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید.

قطارشهری تبریز در ۵ خط (شامل ۴ خط اصلی و ۱ خط حومه) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است.

در زمان کنونی مراحل ۱ و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

برچسب ها: قطارشهری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.