معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۴۶ عرصه آبی در استان اردبیل وجود دارد.

۴۶ عرصه آبی در استان اردبیل وجود دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قاسم پور، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه بررسی وضعیت حقابه زیست محیطی رودخانه‌های استان با اشاره به اینکه ۴۶ عرصه آبی در استان اردبیل وجود دارد گفت: در این جلسه مقرر شد با هدف شناسائی مشکلات و روند رهاسازی حقابه زیست محیطی رودخانه‌های بالخلوچای و قره سو بازدید مشترکی از محل سد و مسیر رودخانه‌های مذکور در فصول مختلف بعمل آید.

او با تاکید بر اهمیت رودخانه‌ها به عنوان رگ حیاتی توسعه و منبع اصلی تامین آب بخش‌های صنعت، کشاورزی و شهری اظهار داشت: رودخانه یک اکوسیستم زنده است و همه عوامل زنده و غیرزنده آن در تعامل با یکدیگر هستند و عدم توجه به حقابه‌های زیست محیطی آن می‌تواند باعث خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها شده و تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: شناسایی دقیق مشکلات ناشی از کم آبی و همچنین تعیین راهکار و سازو کار‌های مقابله با موانع موجود توسط دستگاه‌های ذیربط بسیار حائز اهمیت است.

در این جلسه گزارشی از حجم آورده منابع آبی و اختصاص سهم آب از سد‌های مخزنی استان برای مصارف شرب، کشاورزی، حقابه زیست محیطی رودخانه‌ها و زیباسازی شهری در سال آبی ۹۸-۹۷ و طرح‌های اجرایی جهادکشاورزی استان در پایاب سدمخزنی یامچی و تالاب نئور ارائه شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.