رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در بحث صادرات محصولات کشاورزی و همکاری های تجاری فی مابین دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: یک مرکز تجاری در کشور روسیه به مدت 10 سال توسط بازرگانان این استان برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی راه اندازی شده و این آمادگی را داریم که محصولات لبنی و گوشت طیور را به این کشور صادر کنیم.

وی اظهار کرد: بستر لازم برای صادرات عسل طبیعی، سیب زمینی اورگانیک و چغندر قند فراهم است و علاوه بر آن آمادگی داریم که جوجه یک روزه نیز به این کشور صادر نماییم.

وی افزود: توسعه صادرات محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور روسیه از جمله انواع میوه، سبزی و صیفی تازه، گل و گیاهان زینتی، زعفران و قارچ جز اولویت های صادرات استان اردبیل به کشور روسیه محسوب می شود که امیدواریم با گسترش روابط تجاری شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان باشیم.

لئو نید لوژچیکو مدیرعامل شرکت ترد اکسپورت کشور روسیه نیز در این نشست گفت: کشور روسیه آماده همکاری با استان اردبیل در زمینه واردات تحم مرغ نطفه دار، ریشه چغندر قند، گوشت مرغ، اسپرم گاوهای شیری نژاد برتر، گوشت ماهی، گوشت قرمز، جوجه یک روزه و مرغ مادر می باشد.

وی افزود: در راستای کشت فراسرزمینی کشور روسیه این آمادگی را دارد که یک میلیون هکتار زمین زراعی در اختیار کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی استان اردبیل قرار دهد که این یک فرصت طلایی برای گسترش بیش از پیش روابط تجاری در زمینه کشاورزی محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

کشور روسیه آماده همکاری با استان اردبیل است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.