مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت:اجرای طرح‌های مرتعداری در منطقه فاضل آباد با مشارکت دارمدارن و اداره منابع طبیعی شهرستان دره شهر اجرا شد.

اجرای طرح های مرتعداری در منطقه فاضل آباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت:هدف از اجرای این طرح ها مدیریت عرضه های مرتعی و مدیریت چرای دام از طریق جلوگیری از چرای زودرس دام ،جلوگیری از چرای زیاد دام ،چرای تاخیری ،چرای نوبتی و چرای متناوب استراحتی برای مناطقی که پروژه های مرتعداری اجرا می شوند در حل انجام است .

او اظهار کرد:این پروژه شامل ۱۲۰ هکتار می باشد که هدف اجرای آن حفظ و نگهداری خاک،جلوگیری از فرسایش ،ذخیره سازی آب ،افزایش تولیدات علوفه ای مراتع ،اسکان و ساماندهی دامداران ،تعادل بین جمعیت دام و علوفه مورد نیاز، بهبود وضعیت معیشتی و زیستی بهره برداران از مهمترین اهداف اجرایی این طرح می باشد .

احمدی افزود:کاشت بذرگونه های بومی منطقه از قبیل بذر بادام بذر بلوط و بذر گونه های گیاهی خوشخوراک منطقه از طریق بذر پاشی -بذر کاری -کپه کاری در اولویت می باشد .

او یادآور شد:این طرح هر ساله در سامانه عرفی روستای فاضل آباد با مشارکت اهالی روستا و مجریان طرح های مرتعداری اجرا می شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.