آیت الله سبحانی گفت:طلاب بایدبه سلاح قلم مجهزشوندچراکه دلیل موفقیت بزرگان علمی همچون شیخ مفید مسلح به قلم بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز ۴ دی در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، گفت: در روز ۵ دی ماه خورشیدگرفتگی حاصل می‌شود که در این باره باید دقت‌هایی را لحاظ کرد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: پیامبر اکرم فرزندی به نام ابراهیم داشتند که در مدینه فوت کرد. ایشان براثر تب شدید فوت کردند، دقایقی بعد از فوت ابراهیم (ع) آفتاب مدینه غروب کرد که برخی خرافه پرستان علت آفتاب‌گرفتگی را مرگ فرزند پیامبر (ص) اعلام کردند.

آیت الله سبحانی با ذکر این مطلب که خورشیدگرفتگی مضراتی برای انسان دارد، تصریح کرد: به همین دلیل مأموریم نماز آیات بخوانیم تا منافع نصیب ما شده و مضرات از آدمی دفع شود.

او افزود: پیامبر مخالف رواج خرافه گرایی در دین بود و اجازه چنین کاری را نمی‌دادند. اینجا بود که رسول اکرم (ص) قبل از دفن فرزند خود به منبر رفته و حدیثی را در رد این مسئله خواندند.

آیت الله سبحانی در پایان تصریح کرد: همه طلاب باید به سلاح قلم مجهز شوند طلاب باید از حالا به دو سلاح بیانی و قلمی مجهز شوند، چراکه دلیل موفقیت بزرگان علمی همچون شیخ مفید مسلح بودن به بیان و قلم بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار