آیت الله سبحانی گفت:هرچه به‌جای مقام خواهان خدمت باشیم سبک بارتر خواهیم بود، اما اگر دنبال مقام رفتیم بار انسان سنگین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در درس خارج اصول که در مسجد اعظم برگزار شد،گفت: باید کوشش کنیم که بارمان در پیش خدا کمتر باشد و آمال نداشته باشیم، آمال و آرزو‌های زیاد، بار زیاد می‌آورد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: سبک باران نجات پیدا می‌کنند، امام راحل در خواب یکی از فرزندان خود آمدند و بیان کردند که ما عبور کردیم، اما عبور مشکل است، این جمله هشداری برای ماست تا مراقب باشیم.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد:هرچه به‌جای مقام خواهان خدمت باشیم سبک بارتر خواهیم بود، اما اگر دنبال مقام رفتیم بار انسان سنگین است، البته ممکن است که انسان پربار هم عبور کند، اما عبور او سخت خواهد بود و معطل می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه باید تلاش و کوشش کنیم که بار و آمال ما در پیشگاه الهی کمتر باشد،عنوان کرد: اگر مسافری بار زیادی داشته باشد دیرتر و سخت‌تر به مقصد می‌رسد، اما مسافری که بار کمتری دارد زودتر به نتیجه می‌رسد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان این‌که در قیامت هم انسان سبک‌بار زود می‌گذرد، اما کسی که بار سنگینی دارد معطل خواهد شد، گفت: باید تلاش و کوشش کنیم که بار و آمال ما در پیشگاه الهی کمتر باشد.

آیت الله سبحانی با اشاره به تواضع مراجع و علما یادآورشد: علامه طباطبایی درنهایت تواضع و فروتنی در جامعه حضور پیدا می‌کرد و شاید بسیاری وی را نمی‌شناختند که با چه شخصیت بزرگی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار