پروژه سرمایه گذاری بام کرمان که از اواخر سال۹۳ کلید خورده است مدتهاست که متوقف شده و هنوز هم سرنوشت آن مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ بام کرمان پروژه ای است که از سال ۹۳ شروع شده و شامل هتل و تله کابین در بلندای شهر کرمان می‌شود، اما از زمان شروع به کار با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شد در این میان برخی از سرنوشت میراثی همچون تخت دریا قلی بیگ و قلعه ساسانی ابراز نگرانی کردند.

سرنوشت نامعلوم پروژه بام کرمان

با وجود مخالفت‌ها ساخت پروژه  آغاز شد، اما چند وقتی است که به دلیل ندادن مجوز از سوی میراث فرهنگی کشور این پروژه متوقف شده است.

فریدون فعالی سرپرست میراث فرهنگی استان کرمان در خصوص چگونگی روند کار پروژه بام کرمان گفت: این پروژه از سال ۸۳ آغاز و موافقت اصولی اولیه به دستور رئیس میراث فرهنگی وقت صادر شده است.

او افزود: برای ادامه کار این پروژه نقشه‌های اجرایی از سوی میراث فرهنگی کرمان به شورای فنی وزارتخانه میراث فرهنگی ارسال شده تا پس از بررسی نتیجه نهایی ابلاغ شود.

سرنوشت نامعلوم پروژه بام کرمان

فعالی در ادامه گفت: در پی ارسال این ابلاغیه سرمایه‌گذار به همراه مشاور در جلسات بعدی شورا شرکت و از طرح خود دفاع می‌کند و از سوی دیگر سازمان میراث فرهنگی هم نقطه نظر خود را اعلام می‌کند و در نهایت این طرح به یک جمع‌بندی نهایی خواهد رسید.

او در پاسخ به نگرانی‌های مردم در خصوص تخریب آثار تاریخی تصریح کرد: این طرح در حریم میراث فرهنگی قرار ندارد و هیچ گونه آسیبی به آثار تاریخی و میراثی اطراف وارد نمی‌کند.

سرپرست میراث فرهنگی کرمان درباره وضعیت کنونی این پروژه گفت: همچنان منتظر دریافت مجوز از طرف وزارت کشور هستیم و در حال حاضر هیچ اقدامی صورت نگرفته و نقشه‌ها در دست بررسی است.

در ادامه گزارش به سراغ شهرداری رفتیم تا ببینیم به عنوان متولی اصلی این پروژه چه اقداماتی قرار است صورت بگیرد، اما پاسخگو نبودند.

انتهای پیام /س

گزارش از رازمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.