یک کارشناس مذهبی با انتقاد از برگزاری جشن‌های تجملاتی کریسمس گفت: این‌ جشن‌ها هیچ ریشه‌ای در احترام به حضرت مسیح (ع) ندارد.

حضرت عیسی (ع) بشارت دهنده آخرین فرستادهحجت الاسلام معین شرافتی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میلاد حضرت عیسی (ع) گفت: باید توجه شود که پیامبران وقف یک امت یا یک ملت و حتی یک مذهب نبوده و نیستند از این رو باید میلاد چنین پیامبران بزرگی را به بشر تبریک گفت. در اصل نبوت و شناخت برنامه جامع الهی برای انسان‌ها، چیزی به نام ادیان نداریم بلکه تنها یک دین وجود دارد و آن هم تسلیم امر خداوند بودن است.

وی افزود:در بعثت و رسالت پیامبران و مکتب آن‌ها هیچ اختلافی وجود ندارد، بلکه تنها تکامل دین مطرح شده و ما در کتاب‌های آسمانی، تجلیل از انبیاء پیشین را شاهد هستیم. این گونه مطالب بخش عمده‌ای از آن‌ها را تشکیل داده است. با این ادبیات تجلیل از حضرت عیسی (ع) کار الهی و در راستای قرآن کریم به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید : داستان‌های شگفت‌انگیز از زندگی و کرامات حضرت عیسی (ع)؛ از صحبت با مردگان تا گرفتاری مرد مغرور


حضرت عیسی (ع) بشارت دهنده ظهور پیامبر (ص)

این کارشناس مذهبی ادامه داد: متاسفانه چیزی که امروز شاهد هستیم پرداختن به جشن آغاز سال نو میلادی و جشن کریسمس به بهانه ضدیت با دیگر پیامبران و مکاتب الهی است. آن‌ها می‌خواهند حضرت مسیح(ع) را به نفع خود مصادره کنند و این گونه القا کنند که این شخصیت منحصر به آنهاست؛ در حالی که حضرت مسیح (ع) وامدار انبیاء پیشین خود و بشارت دهنده به ظهور خاتم پیامبران بوده و شخص ختمی مرتبت نیز از حضرت مسیح(ع) تجلیل کرده است. حتی این موضوع در اسلام به گرامیداشت مادر حضرت عیسی (ع) یعنی حضرت مریم (س) نیز کشیده شده است.

آسیب‌های جشن کریسمس

وی افزود: متاسفانه این جشن‌ها آنقدر امروزه با جهالت و اندیشه گریزی همراه شده که حتی به جای جشن روز میلاد حضرت مسیح (ع) یا همان ۲۵ دسامبر،بیشتر جشن‌ها و تزئینات به بهانه آغاز سال نو میلادی رخ می‌دهد، انگیزه‌ای که حتی از سوی هم میهنان ارمنی ما هم مورد توجه واقع نمی‌شود. تعصبی برخورد کردن با هر واقعه‌ای غلط است، اما اشتباه تر این است افرادی که امروزه در تکاپوی برگزاری جشن آغاز سال میلادی هستند در ایام محرم و اربعین یا حتی ولادت پیامبر اسلام (ص) با صدای بلند علم ایرانیت بلند می‌کنند و به انجام مناسک مذهبی برچسب عربی گرایی می‌زنند. 

حقیقت بابانوئل و جشن کریسمس

شرافتی گفت: آنها حتی نمی‌دانند بابانوئل اشاره به نام یکی از کشیشان مسیحی به نام سن نیکولاس دارد که در قرن چهارم میلادی می‌زیست و از اهالی بیزانس و منطقه آناتولی در ترکیه فعلی بوده‌ است. وی به خاطر کمک و دادن هدیه به فقرا شهرت داشت. جسد سنت نیکلا (نیکلاس) اکنون در کشور ترکیه در منطقه Demre (سواحل دریایی مدیترانه) مدفون است. از تاریخچه این جشن‌ها پس از سیصد و سی سال از میلاد حضرت مسیح (ع) نیز خبر ندارند.

وی تاکید کرد:آنها از فلسفه این‌گونه رویدادها خبر ندارند، اما بسیار وسواس گونه با این موضوع رفتار می کنند و انجام آن را وظیفه خود می‌دانند. خرج‌هایی که بیشتر جنبه تجمل گرایی و خود نمایی دارد، آن هم برای به اشتراک گذاشتن در صفحات مجازی؛ مطلبی که هیچ ریشه‌ای در احترام به دین مسیحیت، حضرت مسیح (ع)، تعالیم او و حتی تعالیم دیگر مکاتب الهی ندارد.

شرافتی گفت: آغاز سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح (ع) را به تمام بشریت و به ویژه پیروان پیامبران الهی تبریک گفته و سالی پر از صلح و سعادت و ظهور امام عصر (عج) که آرزوی همه پیامبران بوده را از خداوند بزرگ مسئلت دارم که این هدف والاترین و بهترین خواسته از خداوند متعال است. کسی که با آمدنش تمام جهان را در زیر سایه صلح و اطاعت از خداوند قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۳۶ ۰۵ دی ۱۳۹۸
احسنت
جالب بود
آخرین اخبار