مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: استان یزد به طور متوسط سالانه ۵/۶ درصد از تناژ جابه جا شده کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسین متولی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در یزد، به نقش حمل و نقل و ارتباطات در مناسبات اجتماعی و اقتصادی جهان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط سالانه ۵/۶ درصد از تناژ جابه جاشده کشور از طریق شبکه راه‌های جاده‌ای استان یزد حمل می‌شود.

 او کل شبکه راه‌های جاده‌ای کشور را حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر دانست و افزود: شبکه راه‌های جاده‌ای استان یزد شامل ۶۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۵ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۵۷۹ کیلومتر راه روستایی است.

متولی ادامه داد: سهم استان یزد در جابه جایی مسافران از طریق شبکه راه‌های جاده‌ای نسبت به کل کشور، یک درصد برآورد شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: براساس آمار سهم استان یزد در تلفات جاده‌ای ۱/۴ درصد و در رفع نقاط حادثه خیز ۳/۸ درصد است.

متولی با اشاره به نصب حدود ۸۰ دستگاه تردد شمار از ۲۳۴۰ دستگاه تردد شمارکشور در جاده‌های استان یزد، تصریح کرد: همچنین براساس آمار، جاده‌های این استان تا پایان سال ۹۷ به ۲۰ دوربین نظارت تصویری از ۷۸۰ دوربین کشور و ۴۲ دوربین کنترل سرعت از هزار و ۳۲۹ دوربین کنترل سرعت کشور مجهز شده اند.

در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری دراستان یزد از فعالان بخش حمل و نقل و راهداری و راننده و راهدار نمونه استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.