مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: صنعت حمل و نقل می‌تواند به عنوان یکی از منابع درآمدی جایگزین درآمد نفت، در اقتصاد کشور باشد.

صنعت حمل و نقل یکی از منابع جایگزین درآمد نفتبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسین متولی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در یزد، گفت: امروزه بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور بر این باورند که صنعت حمل و نقل می‌تواند به عنوان یکی از منابع درآمدی جایگزین درآمد نفت، در اقتصاد کشور باشد.

او با بیان اینکه حمل و نقل و ارتباطات در مناسبات اجتماعی و اقتصادی جهان نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: کشورمان ایران با ۲۴ مرز ترانزیتی جاده‌ای با هفت کشور همسایه با پایانه‌های مرزی مجهز و ۷۴۶ مجتمع خدماتی ـ رفاهی با امکانات لازم در دست بهره برداری می تواند در سامانه اقتصاد منطقه‌ای و مناسبات حمل و نقلی میان کشور‌ها نقش آفرین باشد.

متولی ادامه داد: کل شبکه راه‌های جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر است که از این مقدار دو هزار و ۴۰۱ کیلومتر آزاد راه، ۱۸ هزار و ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه، ۲۵ هزار و ۸۱۴ کیلومتر راه اصلی، ۴۲ هزار و ۵۳۶ کیلومتر راه فرعی و ۱۳۲ هزار و ۴۸۰ کیلو متر راه فرعی است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از مجموع شبکه راه‌های جاده‌ای کشور ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر را راه‌های شریانی و ۲۵ هزار و ۲۳۳ کیلومتر آن را شبکه راه‌های ترانزیتی کشور تشکیل می‌دهند که به طور عمده برمبنای شبکه بزرگراه‌های آسیایی کمیسیون اسکاپ سازمان ملل متحد قرار دارد.

او افزود: شبکه راه‌های استان یزد شامل ۶۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۵ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۵۷۹ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.