طرح مصون‌سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر مواد اعتیادآور در زنجان اجرا می‌شود

اجرای طرح مصون‌سازی کودکان مقابل اعتیاد در زنجانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، گل نساء آقا محمدی معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: اجرای برنامه‌های مصون‌سازی کودکان زیر سن دبستان به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی در طرح‌های پیشگیری از اعتیاد است که در این برنامه در هر مهد کودک ۳۰ نفر از والدین در هر مرحله طی ۱۲ ساعت تحت آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند.

آقا محمدی با بیان اینکه، بر این اساس امسال هشت مهد کودک در کل استان توسط آموزشگران دوره دیده تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند،افزود: طی سال گذشته قریب به ۲۴۰ نفر از والدین تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که در سال جاری نیز این طرح شروع شده و تا پایان بهمن امسال ادامه خواهد داشت.

او مصون‌سازی کودکان در برابر خطرات اعتیاد، ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها در سنین بالاتر از جمله اهداف اجرای این طرح است که در این میان آموزش ارتقای بهداشت و سلامت روان، مهارت‌های زندگی، تاب‌آوری، مهارت‌های تصمیم‌گیری و مهارت‌های حل زندگی است که در ابتدا به والدین و مربیان در این طرح آموزش داده می‌شود تا این آموزش‌ها به کودکان ارائه شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه نحوه تعامل والدین، فرزندپروری و مهارت‌های ارتباطی زمینه‌ساز پیوند مستحکم اعضای خانواده و کاهش آسیب‌ها است، گفت: روابط عاطفی و صمیمیت بین اعضای خانواده لازمه استحکام و دوام بنیان زندگی است، از این رو، آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به افراد در این سنین با هدف مجهز شدن آن‌ها به مهارت‌های زندگی بسیار ضرورت دارد.
آقا محمدی خاطرنشان کرد: اگر چنانچه نیاز‌های اولیه به ویژه عاطفی و ارتباط والد، فرزندی تقویت شود به همان میزان گرایش به اعتیاد کاهش می‌یابد.

او  یادآور شد: معاونت امور پیشگیری بر اساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع رسانی و افزایش آگاهی‌های علمی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها و مشاوره‌های روانشناختی محسوب می‌شود، اقدامات متعددی را انجام داده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.