نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی استان از درآمد ۶۰ تا ۷۰ میلیاردی آنغوزه در خراسان جنوبی خبر داد.

درآمد ۶۰ میلیاردی آنغوزه در خراسان جنوبی نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: به طور کلی در سطح کشور ۱ هزار و۵۰۰  نوع گیاهان دارویی و صنعتی وجود دارد .

او افزود: از این تعداد۸۰۰ گونه گیاه دارویی در خراسان جنوبی شناسایی شده است که به لحاظ تنوع و کیفیت بالا دارای ارزش ویژه‌ای است.

نصزآبادی  ادامه داد: مهمترین این گونه‌ها در استان شامل آنغوزه، وشا، بادامشک (بادام تلخ) و سماق و آویشن است که تحت پوشش و مدیریت منابع طبیعی خراسان جنوبی قرار دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: حدود ۱۰۰ هکتار عرصه‌های تحت پوشش آنغوزه در استان وجود دارد که بیشترین سطح تحت پوشش مربوط به شهر‌های طبس و بشرویه و بخش‌هایی از قائن بوده است.

نصر آبادی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۶۰ تن یا بالاتر متناسب با شرایط آب و هوایی بهره برداری گونه گیاه آنغوزه را در استان داریم گفت: با احتساب نرخ ارز در سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان درامد حاصل از بهره برداری این گیاه در سطح استان بوده است.

او در ادامه افزود: متاسفانه محصول آنغوزه استان به صورت خشک یا شیره آن به فروش می‌رسد و محلی برای فرآوری و استفاده بهتر از این محصول در استان وجود ندارد.

نصرآبادی با اشاره به توسعه کشت زارعی گیاهان دارویی در استان گفت: در بحث گلخانه‌ها یکی از گلخانه داران استان در حوزه نشا گیاهان دارویی ورود کرده است که با توجه به محدودیت منابع آبی استان می‌تواند منبع درآمد خوبی برای کشاورزان استان فراهم کند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.