استاندار تهران گفت: به دستگاه‌ها گفته شده که به دلیل آلودگی هوا نباید محدودیتی برای مرخصی کارکنان وجود داشته باشد.

تعطیلی پالایشگاه منتظرالقائم درصورت عدم تبدیل سوخت آن به گازبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران امروز در نشست خبری سخنگوی دولت با خبرنگاران در مورد آلودگی هوا گفت: ما با تغییرات جوی روبرو هستیم که به گرم شدن جهانی مربوط است و مختص به ایران و تهران و شهرهای بزرگ ما نیست، همچنین پدیده وارونگی هوا را هم داریم که چیز جدیدی نیست.

محسنی‌بندپی افزود: با پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر عدم وزش باد و افزایش غلظت ذرات معلق مدارس تا آخر هفته تعطیل شد.

استاندار تهران گفت: به دستگاه‌ها گفته شد محدودیتی برای مرخصی کارکنان جهت حضور در کنار فرزندانشان نداشته باشند.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: وزارت نفت تمهیداتی اتخاذ کرده که کارخانه سیمان تهران سوخت مازوت خود را به گاز تغییر داده و کارخانه منتظرقائم در ملارد هم قرار است مجهز به سوخت گاز شود و اگر نشد از ادامه فعالیت آن جلوگیری موقت شود.

او با اشاره به سهم عوامل مختلف از آلودگی هوا گفت: خودروهای دیزلی ۳۳ درصد و ماشین های سواری ۲۸ درصد آلودگی هوا را شکل می‌دهند و پایانه های اتوبوس، فرودگاه ها و نیروگاه ها و صنایع هم با درصدهای مختلف، دیگر موارد آلودگی هوا را تشکیل می‌دهند.

استاندار تهران با اشاره به بوی نامطبوع پایتخت تصریح کرد: گازso۲ بر اثر سوخت مازوت حاصل می‌شود و در روزهایی شاهد انتشار بوی نامطبوعی در تهران بودیم که بعد از بررسی ها به این رسیدیم که so۲ موجود در هوای تهران بالاتر رفته است و در نتیجه قرار شد دیگر کارخانه سیمان تهران از مازوت استفاده نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار