دبیر همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، فعالیت‌های دبیرخانه همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی را تشریح کرد.

منصور کوهی رستمی، دبیر همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فعالیت‌های فعالیت‌های دبیرخانه همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی را تشریح کرد.

او برگزاری این همایش را ضروری دانست و افزود: نگاهی به تاریخ معاصر ایران از زاویه شناخت تحولات جامعه شناسی نشان دهنده سیر تحول انسانی و اجتماعی در جامعه ایرانی است. در این مسیر تحول خواهی و تحول زایی نهاد‌های مختلفی برای مردم و از دل مردم روییده اند تا بتوانند خوراک فکری نسل‌ها را تامین کنند. اما این نهاد‌ها نیز به مانند تمام ساختار‌هایی که برای انسان در گذر زمان ایجاد شده می‌باید همسو و همراه با انسان رشد و رویش داشته باشند تا نه تنها پایا بمانند که کارکرد بهینه نیز داشته باشد.

کوهی رستمی بیان داشت: هرچند سرفصل درک این تغییرات برای کتابخانه‌های عمومی تحت عنوان تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی لحاظ شده، اما این مهم بدون تحلیل روانشناسی انسان ایرانی و نیز شناخت تحولات جامعه شناسانه ایران عقیم خواهد بود.

این مقام مسئول با برشمردن همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: این همایش حرکتی است برای بازشناسی نقش و جایگاه کتابخانه‌ها در سپهر عمومی، آسیب‌های اجتماعی، بحران‌های طبیعی، ضرورت‌های اقتصادی و تاثیر این مجموعه در رشد ارزش‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی فردی و اجتماعی است.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص همایش اشاره و تصریح کرد: پس از راه اندازی سایت همایش اولین فراخوان همایش در شهریور ماه سال جاری در خبرگزاری‌ها منتشر شد پس از آن، فرایند ثبت همایش به صورت ملی در سامانه همایش‌های وزارت علوم از سوی انجمن دنبال شد که خوشبختانه انجمن موفق به دریافت مجوز اجرای همایش به صورت ملی از وزارت علوم شد به دنبال آن، انجمن موفق به اخذ تاییدیه از ISC شد که در آخر مقالات همایش در پایگاه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نمایه شود.

منصور کوهی رستمی همچنین به نظر گرفته شدن ۵ سخنران کلیدی داخلی برای همایش و ۲ یا ۳ سخنران خارجی به صورت مجازی اشاره کرد و اذعان داشت: امکان برگزاری همایش هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی برای علاقه‌مندان فراهم خواهد بود.

او در پایان با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع دیگری همزمان با همایش، اظهار کرد: همزمان با برگزاری همایش دوره آموزشی کتابدار اجتماعی و همچنین نمایشگاه عکس از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در حوادث طبیعی امسال برگزار می‌شود.

همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی در فروردین ماه ۹۹ در اهواز برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت همایش به نشانی www.hamayesh.ipla.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.