استاندار خوزستان بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در استان تاکید کرد و گفت: بهسازی و تعمیر کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار دارد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که امروز یکم دی ماه در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در این جلسه منصور کوهی رستمی مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خوزستان گزارشی از کتابخانه‌هایی که در سال جاری افتتاح شده اند و همچنین کتابخانه‌هایی که مقرر شده تا پایان امسال افتتاح شوند، ارائه نمود.

او افزود: در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بر افزایش سرانه مطالعه و تصویب راه اندازی کتابخانه دیجیتال در شورای برنامه ریزی استان تاکید شد.

شریعتی اظهار داشت: همچنین مقرر شد تعمیر و بهسازی کتابخانه مرکزی خوزستان در دستورکار قرار گیرد.

استاندار خوزستان آگاهی بخشی و معرفت افزایی را عامل دور شدن از خرافات و جلوگیری از باور اطلاعات اشتباه و شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، عنوان و تصریح کرد: این مهم جز با افزایش سرانه مطالعه و گسترش فرهنگ آن و کتابخوانی محقق نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان ابراز امیدواری کرد برگزاری انجمن‌ها و جلسات در حوزه‌های مختلف کتاب و کتابخوانی، بتوانیم به نحو مطلوبی اهداف را دنبال کنیم.

ارائه گزارشی از فعالیت‌ها در هفته کتاب و کتابخوانی سال ۹۸

منصور کوهی رستمی مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، گزارشی از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی ارائه شد.

او بیان کرد: همچنین طرح و تصویب برنامه‌های محتوایی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تا پایان سال ۱۳۹۹، طرح و تصمیم گیری در خصوص کتابخانه دیجیتال و بهسازی کتابخانه مرکزی خوزستان و طرح غنی سازی منابع بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی استان نیز تشریح شد.

کوهی رستمی اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی، ۸۶۹ برنامه متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار و ۳ باب کتابخانه در مناطق محروم استان نیز افتتاح شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این جلسه، برگزاری ۴۲ برنامه در سراسر شهرستان‌های خوزستان در زمینه افزایش سواد رسانه ای، سواد حقوقی، سواد سلامت و سواد اخلاقی برای شهروندان تا پایان سال ۹۹ به تصویب رسید.

به گفته مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خوزستان، تا پایان سال ۹۹، ۳۹۳ برنامه ترویج فرهنگ کتابخوانی در قالب نشست و کارگاه برگزار خواهد شد.

او اذعان داشت: همچنین ۴۲ برنامه ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست (طبیعی، انسانی و حیوانی) در قالب نشست و کارگاه، یکهزار و ۱۵۴ برنامه مشاوره تخصصی در کتابخانه‌های عمومی استان برای کاربران، ۳۹۳ برنامه و فعالیت مناسبتی به صورت مشارکتی در کتابخانه‌های عمومی و برگزاری یکهزار و ۳۸ نشست کتاب خوان کتابخانه‌ای در کتابخانه‌های عمومی از مصوبات این جلسه بود.

کتابخانه مرکزی بهسازی می‌شود

منصور کوهی رستمی، طرح و تصمیم گیری در خصوص کتابخانه دیجیتال و بهسازی کتابخانه مرکزی استان و طرح غنی سازی منابع بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی را از دیگر برنامه‌های در دستورکار این جلسه عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.