پارلمان کوبا برای اولین بار در طی بیش از ۴ دهه گذشته، مانوئل ماررو کروز، وزیر گردشگری این کشور را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کرد.

مانوئل ماررو کروز، نخست‌وزیر جدید کوبابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی پرس لاتینا، مجلس ملی قدرت خلق کوبا اعلام کرد مانوئل ماررو کروز، وزیر گردشگری این کشور از سوی پارلمان به عنوان نخست‌وزیر جدید کوبا منصوب شد.

مانوئل ماررو کروز، نخست‌وزیر جدید کوبا برای اولین بار در طی بیش از ۴ دهه گذشته از این پس به مدت ۵ سال به عنوان رئیس کابینه دولت این کشور فعالیت خواهد کرد.

میگوئل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا که کروز را برای نخست‌وزیری به پارلمان پیشنهاد کرده بود، وی را فردی سخت‌کوش و صادق خوانده که در مدت حضور ۱۶ ساله‌اش در وزارت گردشگری، اثرگذار و موفق بوده است.

سمت نخست‌وزیری در سال ۱۹۷۶ در کوبا منسوخ شد، اما در همه پرسی قانون اساسی جدید کوبا که فوریه ۲۰۱۹ (اسفند ماه سال گذشته) به رای عموم گذاشته شد این سمت احیا شده است.

آخرین نخست‌وزیر کوبا پیش از این، فیدل کاسترو بود که از سال ۱۹۵۹ تا دسامبر ۱۹۷۶ این سمت را در اختیار داشت که نام این جایگاه به «رییس شورای وزیران» تغییر کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار