معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۳۰ هزار خانوار نیازمند در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

۳۰ هزار خانوار نیازمند در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسلم انیژپور ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه فقر پدیده‌ای اجتماعی است بیان کرد: اغلب خانوار‌ها به شکل ارادی در فقر نقشی ندارند بلکه مشکلات طبیعی و اجتماعی که برای افراد رخ می‌دهد آن‌ها را به سمت فقر سوق می‌دهد.

او با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و رفع نیاز‌های فقرا از وظایف ذاتی کمیته امداد است افزود: منابع کمیته امداد پاسخگوی همه مشکلات نیازمندان نیست و بنابراین تلاش می‌شود از ظرفیت‌های مردمی و دیگر دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات موجود استفاده شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار خانوار نیازمند در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند تصریح کرد: بیش از ۶۵ درصد این خانوار‌ها زنان سرپرست خانوار هستند که یا به دلیل فوت سرپرست یا به دلایل دیگر اجتماعی الان زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند.

انیژپور  با بیان اینکه تمام فرزندان بدون پدر در طرح اکرام ایتام کمیته امداد عضویت دارند ادامه داد: این طرح سال‌ها است در کمیته امداد به منظور جذب حامی برای ایتام بی سرپرست زیر ۱۸ سال فعالیت می‌کند و هم اکنون در استان بوشهر یک شبکه ۱۰ هزار نفر حامی ایتام و محسنین را در خود جای داده است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون شش هزار ۶۲۰ فرزند یتیم و محسنین در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند عنوان کرد: علی رغم اینکه همه این فرزندان دارای حامی هستند، ولی از سرانه خیلی پایین کمکی برخوردار هستند که از همین رو به دنبال جذب حامیان جدید و افزایش کمی سرانه این ایتام هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بوشهر با تشریح طرح جذب بیش از ۱۶ هزار حامی جدید برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت بیان کرد: این طرح برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در بحث حمایت از ایتام بی سرپرست برنامه‌ریزی شده است که هر شخص در صورت تمایل ماهیانه مبلغی را از حداقل ۱۰ هزار تومان تا هر اندازه که توان مالی دارد به صورت مستقیم به حساب فرزندان ایتام پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.