نام نویسی در طرح اقدام ملی مسکن از فردا در استان بوشهر آغاز می‌شود؛ طرحی که مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر می‌گوید، نواقص طرح مسکن مهر را ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فردا نوبت بوشهری‌هاست که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند. متقاضیانی که شرایط لازم را دارند، سه روز فرصت دارند با مراجعه به درگاه اینترنتی https://tem.mrud.ir نام نویسی کنند.

شرایط لازم برای ثبت نام:

۱- متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن).

۲- متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار باشد.

۳- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن.

۴- دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا.
• در شهر‌های جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

۵- نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)

۶- توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی).

۷- امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه.

۸- توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی.

سه روز فرصت برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن، فقط به صورت برخط صورت می‌گیرد و از بیست و ششم آذر به مدت سه روز ادامه دارد. 

فرزاد رستمی افزود: به متقاضیان ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصدی پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح، به اضافه شهر جدید عالیشهر دو هزار و ۴۹۰ واحد مسکونی در استان بوشهر ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر عنوان کرد: زیربنای واحد‌ها مشخص نیست، اما احتمالا ۸۵ متر مربع باشد.

رستمی با اشاره به اینکه هدف طرح اقدام ملی مسکن، خانه دار کردن دهک سه درآمدی به بالاست، افزود: برای ساخت این واحد‌ها تفاهمنامه‌هایی با بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام امضا شده و احتمالا بنیاد مستضعفان هم به این نهاد‌ها اضافه می‌شود.

او درباره تفاوت طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر هم گفت: در این طرح، نواقص مسکن مهر برطرف شده، تا مانند مسکن مهر واحدی بدون متقاضی ندشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: همین که متقاضیان باید ۳۰ درصد هزینه ساخت را بپردازند یکی از نواقص طرح مسکن مهر برطرف شده، زیرا برخی واحد‌های مسکن مهر به علت همین مساله مشکل دارند.

رستمی درباره تعیین تکلیف واحد‌های مسکن مهر برازجان که بدون متقاضی بوده است، عنوان کرد: طرح ۱۶۰ واحدی با سازنده توافق صورت گرفته، طرح ۲۴۲ واحدی با نیروی انتظامی و ۹۶ واحدی با کمیته امداد.

او، گفت: پرونده واحد‌های مسکن مهر که مشکل حقوقی ندارند امسال بسته می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی به منظور کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.